• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4149 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۰ مرداد

صداي مخالف

روزنامه قاليباف: مدعي‌العموم با رسايي برخورد كند

روزنامه صبح‌نو نزديك به قاليباف در گزارش خود خواستار ورود مدعي‌العموم به ادعاهاي برخي افراد سياسي در انتشار اخبار دروغ شده است. صبح‌نو به توييت حميدرسايي در مورد ولي‌الله سيف اشاره كرده كه مدعي شده بود فرزندان سيف در ايران نيستند. او توييت خود را با دو هشتگ ‎#محاكمه_سيف و ‎#ممنوع_الخروجي_سيف منتشر كرده بود.

اين روزنامه با تاييد اين موضوع كه حرف‌هاي رسايي درست نيست و «دو پسر و همسر سيف در ايران بوده و تابعيت كشوري را هم ندارند و يكي از دختر‌هاي رييس‌كل بانك مركزي سال‌هاست كه در كانادا (و نه استراليا) با خانواده‌اش زندگي مي‌كند»، ادامه مي‌دهد: «اما او به‌گونه‌اي در ايام نابساماني بازار دلار اين توييت را مي‌زند و خارج رفتن خانواده سيف را محدود به چند ماه اخير مي‌كند كه گويي رييس كل بانك مركزي عامل اين نابساماني‌هاست‌، خانواده خود را به خارج از ايران فرستاده و خود نيز قصد فرار از كشور را دارد. چنين خبر كذبي آن‌هم در شرايطي كه كشور در جنگ اقتصادي قرار دارد جز آنكه مردم را مضطرب و نگران كند و آدرس غلط به آنها بدهد اثر ديگري ندارد. با اين خبر چنين تفكري به جامعه القا مي‌شود كه مسوولان در حال فرار هستند و خانواده‌هاي خود را به خارج از كشور فرستاده‌اند. درحالي كه يك مورد هم‌چنين اتفاقي رخ نداده است‌. حتي سيف كه توسط وزارت خزانه‌داري امريكا تحريم نيز شده است چگونه مي‌تواند راحت به كشوري ديگر برود.

اين روزنامه در نهايت راه‌حل را «مقابله با اين دروغ‌پردازي‌ها و تخريب‌هاي غير اخلاقي سياسي» دانسته و از مدعي‌العموم مي‌خواهد كه «وارد ميدان شود و با احضار اين افراد به دادگاه اسناد، مدارك و شواهد گفته‌شان را جويا شود و خودشان تضميني شوند براي گفته‌هاي‌شان.»

 


خون‌خواهي و اعدام در مساله اقتصاد

روزنامه كيهان در تيتر و گزارش اصلي روز گذشته خود بار ديگر به مساله اعدام مفسدان اقتصادي اشاره كرد و نوشت: «دو صد گفته چون نيم اعدام نيست». به اعتقاد كيهان اين شرايط يك «فرصت» ايجاد كرده كه «با قلع و قمع تروريست‌هاي اقتصادي از سويي به مردم اين اطمينان را بدهد كه هيچ تعارفي با هيچ مفسدي نداشته و هر فردي را در هر جايگاهي به چنگال عدالت خواهد سپرد و همچنين نفس و روح تازه‌اي در اقتصاد بي‌جان كشور كه توسط تروريست‌هاي اقتصادي به هم ريخته است دميده شود.

كيهان پيشتر نيز در گزارش‌هاي خود در تيرماه شرايط را جنگ اقتصادي معرفي كرده و خواهان برخورد با اخلالگران به مانند يك «تروريست» شده بود. علاوه بركيهان روزنامه جوان نيز با تيتر «چوبه‌دار اخلالگران اقتصادي برپا شد» به استقبال سخنان رييس‌دستگاه قضايي رفت. مهدي فضائلي نيز در يادداشتي كه روزنامه صبح نو و خبرگزاري فارس آن را بازنشر كرده بودند ضمن بيان اينكه «ميدان «جهاد عظيم»، خون مي‌طلبد اما خون‌هاي آلوده!»، خطاب به مسوولان قضايي نوشت: «اعلام شفاف پرونده‌هاي فساد خوب است، به شرط آنكه نتيجه رسيدگي قاطع به آنها نيز به سرعت به اطلاع افكار عمومي برسد والا فقط نمكي بر زخم مردم خواهد بود و نشانه‌اي از عدم عزم جزم و اراده مصمم براي مبارزه با فساد.»

 


«ديپلماسي ترامپي» دنبال تسليم ايران است نه گفت‌وگو

خبرگزاري فارس در چند خبر روز گذشته به موضوع پيشنهاد ترامپ به مذاكره بدون پيش شرط پرداخت. اين خبرگزاري در گزارشي با اشاره به گفت‌وگوي حسين موسويان با روزنامه آفتاب يزد و اظهارنظر چند اصلاح‌طلب در مورد حرف‌هاي محسن هاشمي براي انتخاب «صلح» مي‌پرسيد: «روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب از سخنان ترامپ خبر داشتند؟» در تيتر آفتاب‌ يزد براي مصاحبه موسويان آمده بود: «جزييات درخواست ترامپ براي مذاكره با روحاني»! فارس با اشاره به همين مساله نوشت: «سوالي كه با تامل ايجاد مي‌شود اين است كه آفتاب يزد چگونه مي‌دانسته كه محتواي صحبت‌هاي ترامپ درباره مذاكره با ايران چه خواهد بود كه قاعدتا از قبل از انتشار اين صحبت‌ها، تيتر و گزارش موسويان را آماده كرده و در صبح فرداي اظهارات ترامپ به چاپ رسانده است؟!»

به علاوه اين خبرگزاري در گزارشي كه به امضاي بخش بين‌الملل آن منتشر شده مي‌نويسد: «مرور آن 12 شرط يا خواسته‌اي كه پمپئو مطرح كرد نشان مي‌دهد كه او نه به‌دنبال مذاكره از موضعي برابر كه به‌دنبال تسليم ايران است. اين تسليم نه فقط تسليم مادي كه تسليم هويتي است كه نمود عيني آن خواسته امريكا براي ترك محور مقاومت است؛ محوري كه در سراسر منطقه عرصه را بر واشنگتن و متحدينش تنگ كرده است. تاجر قمارباز امريكايي شايد به‌خيال آن نشسته تا با ديداري با مقامات ايراني براي ديپلماسي ورشكسته خود كه جز فاكس‌نيوز در امريكا هم طرفداري ندارد اعتبار بخرد. اين قماري است كه او در آن از پيش باخته است. او با طرح هر از گاه مذاكره در كنار فشارهاي غيرانساني به مردم ايران به‌دنبال ايجاد شكاف در جامعه ايران است و اين دقيقا فرصتي است كه نبايد به او داده شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون