• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4156 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۸ مرداد

تقاضا سكه را گران كرد

محمد كشتي‌آراي

بازار سكه و ارز روز چهارشنبه خود را با روالي نو پشت سرگذاشت. در حالي كه به نظر مي‌رسيد روال كاهشي قيمت‌ها در بازار ادامه داشته باشد و با عرضه سكه‌هاي پيش‌فروش شده، قيمت‌ها بيش از آنچه در روز سه‌شنبه شاهد آن بوديم، كاهش يابد اما با عدم عرضه سكه‌هاي پيش‌فروشي در بازار و رشد تقاضاي خريد، مجددا شاهد افزايش قيمت سكه از همان صبح روز گذشته بوديم. در همين حال نمي‌توان از تاثيري كه افزايش قيمت ارز بر بازار سكه مي‌گذارد نيز گذشت. روز گذشته قيمت دلار در بازار مجددا با افزايش روبه‌رو شد و به بيش از 10 هزار تومان رسيد كه اين افزايش با عدم عرضه سكه‌هاي پيش‌فروش شده و افزايش تقاضاي خريد، شرايط براي افزايش مجدد قيمت‌ها را فراهم كرد.

ديروز اگر چه روز نخست باز شدن صرافي‌ها بعد از اجراي بسته سياست ارزي دولت بود، اما اختصاص ارز به عده خاصي از كالاها و رشد قيمت دلار موجب شد تا بازگشايي صرافي‌ها هم نتواند جو رواني براي كاهش قيمت‌ها ايجاد كند. البته اين روال را نمي‌توان دال بر عدم كارايي بسته ارزي خواند و بايد كمي صبور بود، چرا كه به نظر مي‌رسد در هفته آينده بازار واكنش بهتري به اجراي بسته نشان خواهد داد و قيمت‌ها واقعي‌تر خواهد شد.

در همين حال نمي‌توان از كنار تفاوت قيمت‌هاي سكه‌هاي پيش فروش شده در مرحله دوم و مرحله نخست گذشت، سود كمتري كه در اين مرحله نصيب خريداران مي‌شد، موجب شد تا تمايل كمتري براي فروش سكه به وجود آيد. اين در حالي است كه با توجه به روال عرضه سكه‌ها در مرحله نخست پيش‌بيني‌ها شكست مجدد قيمت‌ها با عرضه سكه‌هاي پيش‌فروشي بود. با توجه به اينكه امروز (پنجشنبه) نيز بازار تا ظهر بيشتر فعال نيست، نمي‌توان پيش‌بيني خوبي براي بازار داشت و بهتر است، منتظر هفته آينده و واكنش بازار به بسته اجرايي و تصميمات جديد دولت بود.

عضو اتحاديه طلا و جواهر

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون