• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4157 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۲۰ مرداد

نامه‌نگاري درمورد غيرقانوني بودن سوال از رييس‌جمهور

محمدحسين قرباني

بحث سوال از وزيران و حتي رييس‌جمهوري از اختيارات نمايندگان و از ابزارهاي كنترل مجلس است، اما در شرايط كنوني طرح سوال از رييس
قوه مجريه را به نفع كشور، مجلس، مردم و دولت نمي‌دانم. امروز در شرايطي شاهديم كه سوال از رييس‌جمهوري با 5 محور اقتصادي در دستور كار مجلس قرار گرفته و رييس‌جمهور بنابر آيين‌نامه داخلي مجلس بايد در كمتر از يك ماه آينده به صحن علني مجلس بيايد و پاسخگوي سوال‌كنندگان باشد و اين در حالي است كه اين مهم در نامه‌اي رييس‌جمهور خطاب به رييس مجلس و متعاقبا در گفت‌وگوي تلويزيوني مورد تاكيد ويژه قرار گرفت.

در همين رابطه رييس‌جمهور در نامه‌اي به علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي اعلام كردم كه «سوال تعدادي از نمايندگان، در چارچوب قانون اساسي و زمان و شرايط مناسب مطرح نشده است. بنابراين براي جلوگيري از هر نوع اختلاف بين قوا و احترام به مجلس شوراي اسلامي، در فرصت مقرر به مجلس خواهم آمد. بنابر ماده 213 آيين‌نامه داخلي مجلس، رييس‌جمهوري موظف است در مدت يك ماه در خانه ملت حضور يابد و به سوال‌هاي نمايندگان پاسخ بدهد اين در حالي است كه در شرايط كنوني كشور كه به وحدت و انسجام مسوولان نياز دارد و رهبر معظم انقلاب نيز بارها بر لزوم حفظ وحدت تاكيد كرده‌اند زمان مناسبي براي طرح سوال از رييس‌جمهوري نيست و بايد با وحدت بيشتري مشكلات كشور را حل كنيم.

نماينده آستانه‌اشرفيه و بندر كياشهر در مجلس شوراي اسلامي

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون