• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4157 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۲۰ مرداد

ايران پانزدهمين اقتصاد بزرگ دنيا مي‌شود

صندوق بين‌المللي پول پيش‌بيني كرد ايران با كنار زدن سه كشور اسپانيا، عربستان و كانادا پانزدهمين اقتصاد بزرگ دنيا در سال ۲۰۲۱ شود. اين صندوق پيش‌بيني كرده كه ايران در سال ۲۰۲۱ با سه پله صعود در جايگاه پانزدهمين اقتصاد بزرگ دنيا قرار گيرد.

براساس آمارهاي منتشر شده از سوي اين نهاد بين‌المللي توليد ناخالص داخلي ايران براساس شاخص قدرت خريد در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۱۶۴۴ ميليارد دلار بوده و ايران از اين نظر در رتبه ۱۸ جهان قرار گرفته است.

صندوق بين‌المللي پول پيش‌بيني كرده است ايران در سال‌هاي ۲۰۱۸، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ نيز همچنان هجدهمين اقتصاد بزرگ دنيا باقي بماند اما در سال ۲۰۲۱ با پشت‌سر گذاشتن سه كشور اسپانيا، عربستان و كانادا به جايگاه پانزدهم صعود كند. پيش‌بيني شده است توليد ناخالص داخلي ايران براساس شاخص قدرت خريد در سال ۲۰۲۱ به ۲۰۹۵ ميليارد دلار برسد كه بيشتر از توليد ناخالص داخلي اسپانيا، عربستان و كانادا خواهد شد.

توليد ناخالص داخلي اسپانيا براساس شاخص قدرت خريد در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۱۷۷۳.۹ ميليارد دلار بوده كه پيش‌بيني شده است اين رقم در سال ۲۰۲۱ به ۲۰۹۴ ميليارد دلار برسد. توليد ناخالص داخلي عربستان نيز از ۱۷۷۳.۵ ميليارد دلار در سال ۲۰۱۷ به ۲۰۷۸ ميليارد دلار در سال ۲۰۲۱ و توليد ناخالص داخلي كانادا از ۱۷۶۹ ميليارد دلار در سال ۲۰۱۷ به ۲۰۷۳ ميليارد دلار در سال ۲۰۲۱ خواهد رسيد.

بر اين اساس چين با توليد ناخالص داخلي ۲۳۱۵۹ ميليارد دلاري بزرگ‌ترين اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۱ را خواهد داشت و امريكا با ۱۹۳۹۰ ميليارد دلار و هند با ۹۴۵۹ ميليارد دلار به ترتيب در رتبه‌هاي دوم و سوم از اين نظر قرار مي‌گيرند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون