• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4159 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۲ مرداد

خبر كوتاه

ورزشگاه آزادي پيشنهاد ناظري براي كنسرت رايگان

شهرام ناظري پيشنهاد مي‌دهد: «استاديوم صد‌هزار نفري آزادي را در اختيار ما بگذارند تا با همراهي گروه‌هاي موسيقي ديگر، شب‌هاي متعددي به شكل رايگان براي مردم كنسرت برگزار كنيم.» اين استاد آواز ايراني در گفت‌وگو با ايسنا درباره اجراي كنسرت خياباني مي‌گويد: «اگر اين موضوع براي سرپوش نهادن بر مشكلات ديگر نباشد و اگر به شكل جدي مجوز بدهند، با وجود اينكه دورنماي چندان درستي از اجراي كنسرت خياباني ندارم، بدون شرط چنين كنسرتي را برگزار مي‌كنم. البته اميدوار هستم براي اين كار مدام ما را در رفت ‌و آمد قرار ندهند تا وارد ماه محرم شويم و ديگر نتوانيم اجرايي داشته باشيم.»

 

اجراي «موسيو آنجل» در تالار ناصرخسرو

نمايش «موسيو آنجل» به كارگرداني عليرضا حاتمي در تالار ناصرخسرو روي صحنه مي‌رود. به گزارش مهر، اين نمايش به كارگرداني عليرضا حاتمي از ۲۲ مرداد در تالار ناصرخسرو اجرا مي‌شود. «موسيو آنجل» يك كمدي فانتزي به روايت برش‌هايي از برخورد سرنوشت و مرگ با زندگي مي‌پردازد تا در پس اين برخورد نامتجانس تصويري از زندگي انسان ارايه دهد. تالار ناصرخسرو در خيابان شانزده آذر، ساختمان فرهنگي دانشگاه تهران، طبقه سوم واقع است.

 

اكران «فروزان» در يك جشنواره‌ ايتاليايي

به گزارش خبرگزاري مهر، فيلم كوتاه «فروزان» به كارگرداني ميرعباس خسروي‌نژاد به بخش مسابقه نهمين دوره جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي روستايي Corto e Fieno ايتاليا راه يافت. Corto e Fieno جشنواره‌اي است كه به سينماي روستايي اختصاص دارد و هدف از برگزاري اين جشنواره بررسي فرهنگ روستايي در جامعه معاصر از طريق سينماست و سعي مي‌كند رابطه و چالش‌هاي بين زندگي روستايي و جنبش مدرن زندگي شهري را بازتاب دهد. فيلم كوتاه «فروزان» ۲۳ سپتامبر برابر با اول مهر ماه در شهر Ameno نمايش داده مي‌شود. اين فيلم داستان زن جواني است كه شوهرش فوت شده و با ۲ فرزند كوچكش در روستا زندگي مي‌كنند. او سعي مي‌كند از خانواده‌اش در مقابل حمله شبانه دزدها محافظت كند. نهمين دوره جشنواره فيلم‌هاي روستايي
Corto e Fieno از تاريخ ۲۱ تا ۲۳ سپتامبر برابر با ۳۰ شهريور تا اول مهر ماه در ايتاليا برگزار مي‌شود.

 

«سرزمين خيالي» برنده يوزپلنگ طلايي لوكارنو

هفتاد و يكمين جشنواره بين‌المللي فيلم «لوكارنو» با اعطاي جايزه يوزپلنگ طلايي بهترين فيلم به «سرزمين خيالي» از كشور سنگاپور به پايان رسيد. به گزارش ايسنا، اين فيلم به كارگرداني «يئو سيه هوا» روايتگر داستان يك كارگر ساختماني اهل چين به نام «وانگ» است كه پي از ايجاد يك رابطه دوستي مجازي با يك «گيمر» مرموز بازي‌هاي رايانه‌اي در كشور سنگاپور گم مي‌شود و پليس در جست‌وجوي وي به اطلاعات بيش از آنچه تصور مي‌كرده دست مي‌يابد.

اين اولين‌باري بود كه در طول هفت دهه برگزاري لوكارنو جايزه اصلي به اثري مستند اعطا مي‌شود. در هفتادويكمين دوره جشنواره فيلم «لوكارنو» در مجموع ۳۰۰ فيلم در بخش‌هاي گوناكون به روي پرده رفتند كه ۱۵ فيلم در بخش رقابتي براي كسب جايزه يوزپلنگ طلايي رقابت مي‌كردند. ايران امسال مستند بلند «زناني با گوشواره‌هاي باروتي» به كارگرداني رضا فرهمند و تهيه‌كنندگي مرتضي شعباني را به عنوان تنها نماينده خود در بخش هفته منتقدان داشت. هفتادويكمين جشنواره بين‌المللي فيلم لوكارنو از تاريخ ۱ تا ۱۱ آگوست (۱۰ تا ۲۰ مرداد ماه) در كشور سوييس برگزار شد.

 

اجراي «رد پاي خاطره‌ها» در تالار وحدت

گروه آواي مهرباني به سرپرستي سهيلا پورگرامي شهريورماه كنسرت برگزار مي‌كند. پورگرامي در گفت‌وگو با هنرآنلاين گفت: «هم‌اكنون در تدارك و برنامه‌ريزي براي برگزاري كنسرت در تهران هستيم و قرار است اول شهريورماه در تالار وحدت به اجراي برنامه بپردازيم. اين كنسرت ساعت 14 برگزار مي‌شود و بانوان هنرمند هميشه با اين موضوع مشكل اساسي دارند، زيرا اين ساعت‌ براي برگزاري كنسرت مناسب نيست. مانند هميشه از مسوولان مي‌خواهيم كه اقدامات لازم در اين زمينه را انجام دهند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون