• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4159 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۲ مرداد

يكشنبه سينوسي بازارها

روند روز گذشته سكه و دلار بسيار نوساني بود

گروه اقتصادي| بازارهاي داخلي ارز و طلا يكشنبه بسيار نوساني بودند. با نرسيدن داده‌هاي بنيادين تازه، بازارهاي تهران بيشتر با تحليل‌هاي فني قيمت‌گذاري مي‌كردند. روند كاهشي بازارهاي شنبه، در ابتداي روز يكشنبه نيز ادامه پيدا كرد، با اين همه روندها مسير بازار در طول روز بارها تغيير كرد.

چنان كه «اعتماد» در گزارش قبلي خود اشاره كرده بود، بازارهاي داخلي سردرگم هستند و اين سردرگمي در روند دومين روز كار بازارها عيان بود. اين وضعيت باعث شده تشخيص مسير كوتاه‌مدت دشوار باشد. از اين رو، با توجه به روند افت و خيز، عده‌اي تلاش مي‌كنند با ديده‌باني بازه‌هاي كوتاه و ميان‌مدت گذشته، كف و سقف حمايتي و مقاومتي فعلي را تشخيص دهند و بر اساس آن معامله كنند. با اين همه، بازار ممكن است تحت‌تاثير داده‌هاي بنيادين واقعي يا هيجاني، مرزهاي اخير را بشكند. با توجه به اينكه پس از ارايه بسته سياست ارزي، بازار هنوز وضعيت خود را پيدا نكرده است، برخي از معامله‌گران روي افت بيشتر قيمت‌ها حساب باز كرده‌اند در حالي كه افزايشي‌هاي بازار در انتظار هيجان‌هاي تازه هستند.

روز يكشنبه بازار طلا با كاهش قيمت‌ها شروع به كار كرد اما در ادامه روز نوسان‌هاي بسياري را به ثبت رساند. تمام انواع سكه شامل اين نوسان مي‌شدند. اين ناپايداري قيمت‌ها اولا وابسته به ناپايداري بازار ارز و دوما ناشي از حباب عجيب اين بازار بود. نوسان‌هاي پرشمار، پيش‌بيني قيمت‌هاي كوتاه‌مدت را دشوار كرده است. فعالان بازار به خبرنگار «اعتماد» گفته‌اند كه بازار هنوز مسير خود را پيدا نكرده و براي خريد و فروش‌هاي بزرگ‌تر بايد مدت زمان بيشتري صبر كرد. بيشتر معامله‌گران در انتظار مشخص شدن بازدهي هفتگي هستند تا بتوانند با اطمينان بيشتري دست به خريد يا فروش بزنند. مي‌توان انتظار داشت كه در صورت نرسيدن اخبار تازه، بازار اين هفته داده‌هاي فني را مبنا قرار داده و بر اساس آن حركت كند. فعلا در قيمت‌هاي بالاتر از بهاي متوسط بازه 10‌روزه، سودگيري نوسان‌گيران قيمت‌ها را كاهش مي‌دهد و در قيمت‌هاي پايين‌تر از مرز پيش گفته، شناسايي سود همان عده، روند را افزايشي مي‌كند.

همسو با بازار طلا، بازار ارز نيز شاهد روند نوساني بود. در بازار ارز نيز عمده ارزها روز را با كاهش آغاز كردند اما‌ بعد با افزايش خريدها رشد كردند و دوباره با نوسان‌گيري دسته‌اي از معامله‌گران و سردرگمي درباره چشم‌انداز كوتاه‌مدت بازار، تضعيف شدند. اين روند در طول روز چند بار تكرار شد.

روز يكشنبه در سامانه «سنا» دلار 9 هزار و 217 و يورو 9 هزار و 305 تومان قيمت خورد. در بازار ثانويه نيز دلار در كانال 7 هزار توماني ماند.

در دومين روز فعاليت بازارها در هفته بازيگران غير رسمي ارز دلار را به قيمت 10 هزار و 600 تومان مي‌فروختند. در اين بازار غيررسمي يورو نيز با قيمت 11 هزار و 621 تومان معامله مي‌شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون