• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4159 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۲ مرداد

بنگاه‌ها

افق كوروش هزار شعبه‌اي شد

مدير عامل فروشگاه زنجيره‌اي همواره تخفيف افق كوروش گفت: افق كوروش در كمتر از 5 سال از آغاز فعاليت خود، موفق شد يك هزار شعبه فروشگاه در 31 استان و 240 شهر راه‌اندازي كند و به زودي وارد بورس مي‌شود. به گزارش روابط عمومي شركت فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي افق كوروش، اميرخسرو فخريان، مديرعامل شركت فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي افق كوروش در نشست خبري با اصحاب رسانه ضمن اعلام اين خبر كه تعداد شعب افق كوروش از يك هزار شعبه عبور كرد، گفت: افق كوروش اولين فروشگاه زنجيره‌اي كشور است كه موفق شد يك هزار شعبه فروشگاه در كشور افتتاح كند و ضمن دستيابي به اين موفقيت بزرگ، اين ركورد را در صنعت فروشگاه زنجيره‌اي كشور ثبت كرد.

جنگ اقتصادي، جنگ فولاد است

جلسه كميسيون ويژه حمايت از توليد ملي مجلس شوراي اسلامي به فولاد اختصاص داشت. اين جلسه با حضور نمايندگان مجلس، مديران كارخانه‌هاي بزرگ فولاد، انجمن فولاد، ايميدرو، بورس كالا و سنديكاي لوله و پروفيل و نيز معاون معدن و صنايع معدني وزارت صمت برگزار شد. دكتر بهرام سبحاني، مديرعامل فولاد مباركه اصفهان با اشاره به شرايط حاكم بر صنعت فولاد در سطح جهاني گفت: جنگ دنيا، جنگ فولاد است و سلاح دفاعي كشورها در اين جنگ، تعرفه است كه در ايران در حداقل ممكن قرار دارد. وي ادامه داد: قيمت‌هاي داخلي در همه جاي دنيا بالاتر از قيمت‌هاي جهاني است، اما در ايران برعكس است. مديرعامل فولاد مباركه اصفهان گفت: برخي تصميمات اخير به جاي توسعه صادرات و ارزآوري فولاد در شرايط تحريم، منجر به محدوديت صادرات فولاد مي‌شود. وي همچنين گفت: اينكه سهميه‌اي براي عرضه داخلي فولادسازان تعيين شود و اسم آن را «تعهد» بگذارند و صادرات را هم منوط به انجام اين عرضه‌ها كنند با هيچ اصل اقتصادي سازگار نيست. وي در ادامه تاكيد كرد: فولاد مباركه كل توليد خود را در تالار اصلي بورس يا به صورت مچينگ عرضه مي‌كند و به واسطه‌ها نمي‌فروشد.

تامين نياز بازار داخلي

همچنين مديرعامل شركت فولاد مباركه اصفهان گفت: فروش داخلي محصولات شركت فولاد مباركه اصفهان از سال ۹۴تا ۹۶ با رشد ۷۲ درصدي از ۳ ميليون و ۳۰۰ هزار تن به ۵ ميليون و ۷۵۰ هزار تن رسيده است. سبحاني، محصولات اين شركت را متنوع‌تر و حجم عرضه آن را هم بيشتر از قبل برشمرد و گفت: ورق‌هاي توليدشده قابل استفاده در صنايع دريايي، نفت و گاز و خودروسازي است. با وجود افزايش توليد فولاد، معادل‌هاي شگفت‌انگيز در بازار در حال رقم خوردن است؛ چرا كه محصولاتي كه با فولاد توليد مي‌شود افزايش قيمت زيادي دارد .

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون