• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4182 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۱ شهريور

تغييرات شبانه در مديران مياني سازمان ميراث فرهنگي

گروه اجتماعي| ساعات پاياني روز دوشنبه اخبار مربوط به تغيير دو معاونت در سازمان ميراث فرهنگي منتشر شد. اين اولين‌بار نيست كه اخبار مربوط به تغييرات مديران سازمان ميراث فرهنگي در ساعات پاياني روز منتشر مي‌شود. مشخص نيست كه اين ابلاغ‌هاي شبانه نتيجه اين است كه رييس سازمان احكام مديرانش را در ساعات پاياني روز ابلاغ مي‌كند يا روابط عمومي او ترجيح مي‌دهد خبر را در ساعتي منتشر كند كه ساعت كار رسانه‌ها به پايان رسيده است. ساعت 8 شب دوشنبه خبري مبني بر انتصاب حسين اربابي به عنوان معاون سرمايه‌گذاري اين سازمان منتشر شد. فروردين‌ماه سال جاري مونسان، محمد محب‌خدايي- معاون گردشگري كشور- را با حفظ سمت به عنوان سرپرست اين معاونت منصوب كرده بود. از بهمن‌ماه كه سعيد اوحدي معاونت سرمايه‌گذاري را به قصد اتاق رياست سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران ترك كرده بود، اين معاونت سرپرست نداشت و حالا محب‌خدايي از اين معاونت كنار گذاشته شد تا اربابي كه پيش از اين مديرعامل سازمان شهرداري‌هاي استان فارس بود و سال گذشته يكي از گزينه‌هاي جدي شهرداري فارس بود، بر مسند اين معاونت تكيه بزند.

خبرها حاكي از اين بود كه محب‌خدايي علاوه بر سرپرستي معاونت سرمايه‌گذاري، معاونت گردشگري را هم به محمد خياطيان واگذار كرده است. خياطيان 11 شهريور از شهرداري تهران به معاونت توسعه مديريت سازمان ميراث فرهنگي آمد و حالا با حفظ سمت، يكي از كليدي‌ترين معاونت‌هاي سازمان را هم عهده‌دار شده است تا در روزهايي كه گردشگري هم مثل بسياري از حوزه‌هاي ديگر در كشور روزهاي بحراني را پشت‌سر مي‌گذارد، سكاندار صنعت گردشگري شود كه بسياري از كارشناسان روزهاي خوبي را براي آن پيش‌بيني نمي‌كنند.

اين دومين‌بار است كه خبر بركناري محب‌خدايي در شبكه‌هاي مجازي و بين آگاهان اين حوزه منتشر مي‌شود اما سازمان ميراث فرهنگي خبر رسمي آن را منتشر نمي‌كند. دو هفته پيش و در آستانه برگزاري نمايشگاه «شهر گردشگر» نيز خبر بركناري محب‌خدايي منتشر شد، خود او نيز خبر را تاييد كرد، اما با تشكيل كمپين شبانه توسط روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي و جمع‌آوري نظرات از نمايندگان مجلس و فعالان گردشگري، در ساعات نزديك نيمه‌شب تكذيبيه مونسان در كانال تلگرامي سازمان ميراث فرهنگي منتشر شد، اما روز گذشته نه تكذيبيه خبر بركناري معاون گردشگري و نه خبر رسمي انتصاب خياطيان روي خروجي سايت قرار نگرفت.

ميراث فرهنگي تهران هم از تغييرات مصون نبود و با ابلاغ حكمي از سوي دلاور بزرگ‌نيا، از روز گذشته سپيده سيروس‌نيا صندلي خود را به محسن شيخ‌الاسلامي واگذار كرده است كه پيش از اين معاون ميراث فرهنگي استان قزوين بود. تغيير و تحولات در مديريت‌هاي مياني سازمان ميراث فرهنگي در حالي اتفاق مي‌افتد كه اين سازمان در آستانه تبديل شدن به وزارتخانه است. دهم مرداد‌ماه بود كه نمايندگان مجلس به طرح تشكيل وزارت ميراث فرهنگي راي مثبت دادند، همان روزها اعلام شد كه تا يك ماه ديگر تكليف وزارتخانه شدن ميراث فرهنگي روشن شود، حالا بيشتر از يك ماه از تصويب مجلس گذشته و هنوز شوراي نگهبان نظر خود را در مورد تشكيل وزارتخانه جديد در بدنه دولت اعلام نكرده است.

تمام اين تغيير مديريت‌ها و از همه مهم‌تر انتصاب مديران غير‌متخصص در مديريت‌هاي مياني سازمان ميراث فرهنگي در حالي صورت گرفته است كه اين سازمان در سال جاري هم براي سومين سال متوالي به عنوان سازمان برتر در جشنواره ملي شهيد رجايي -كه همزمان با هفته دولت برگزار مي‌شود- انتخاب شده است. شايد اين انتخاب مصداق ديالوگ سريال كمال‌الملك مرحوم علي حاتمي است كه: «همه‌ چيزمان بايد به همه ‌
چيزمان بيايد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون