• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4182 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۱ شهريور

روز سينما را «آن روز» تبريك بگوييم

كيوان كثيريان

امروز در تقويم رسمي كشور روز ملي سينماست. وجود اين روز البته كه مغتنم است اما بيش از اين، اتفاق بهتري است اگر سالن‌هاي سينما پُر باشند، مردم بيشتر به سينماها بروند و بازار سينما رونق داشته باشد.

روز ملي سينما زماني شيرين و مبارك است كه فيلم‌هاي خوب در سينما ساخته شود و همان فيلم‌هاي خوب فضاي مناسب براي اكران داشته باشند و خانواده‌ها همان فيلم‌هاي خوب را ببينند. روز ملي سينما زماني مبارك است كه مجموعه سينما براي اقشار مختلف و سلايق گوناگون و سنين متفاوت برنامه داشته باشد؛ كودكان و نوجوانان را ببيند و براي آنها كه در سينماي دنيا از مهم‌ترين و جدي‌ترين مخاطبان سينما هستند هم فيلم بسازد.

سينما بايد بتواند براي آنها كه فيلم كمدي دوست دارند كمدي خوب بسازد، براي آنها كه فيلم ترسناك دوست دارند، فيلم ترسناك خوب و براي آنها كه به سينماي پليسي، ورزشي، ملودرام، دادگاهي، جاده‌اي، عاشقانه و... علاقه‌مندند فيلم‌هاي خوب توليد و عرضه كند.

سينما بايد بتواند هم خانواده‌ها را به سينما بكشاند و هم به درون همه خانه‌ها راه پيدا كند پس بايد بتواند بساط قاچاق را جمع كند. مجموعه سينما بايد بتواند سيستم اكران را به عدالت نزديك ‌كند. بايد بتواند براي تبليغات محصولات سينمايي كه نقش تعيين‌كننده‌اي در اطلاع‌رساني عمومي به انبوه مردم و مخاطبان دارند، فكر اساسي كند. محدوديت‌هاي تلويزيون براي تبليغ سينما همچنان ‌باقي است و تسهيلات چنداني هم براي تبليغات محيطي و شهري وجود ندارد. همين حالا پرفروش‌ترين فيلم تاريخ سينماي ما چيزي نزديك به ۳.۵ ميليون نفر مخاطب داشته كه در برابر جمعيت هشتاد و چند ميليوني كشور ما، چندان قابل توجه نيست.

زمانه عوض شده و هر روز هم تغيير مي‌كند، تازه مي‌شود و پيش مي‌رود. بررسي مسائل سينما هم نياز به هماهنگي با اين تغيير و تحول دارد. مديريت سينما در چنين دوراني، ذهن تازه مي‌خواهد، نگاه تازه مي‌خواهد، روش تازه مي‌خواهد. واقعا مي‌خواهد. با روش‌ها و نگاه‌هاي فرسوده، كهنه و صلب، هيچ اتفاق تازه‌اي در سينما نمي‌افتد. هرگاه و هر روزي كه لزوم اينها را فهميديم، روز سينما را به هم تبريك بگوييم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون