• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4198 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۱ مهر

اين سو و آن سو

جزئيات دستگيري باند «شادي»

رييس پليس پايتخت جزئيات دستگيري برخي از مخلان اقتصادي را تشريح كرده و از شناسايي و احضار گردانندگان سايت‌هاي قيمت‌گذاري آنلاين سكه و ارز خبر داد.

سردار حسين رحيمي در حاشيه اجراي طرح دستگيري سارقان و زورگيران با اشاره به جزئيات دستگيري باند طلافروشي شادي كه اقدام به كلاهبرداري از بيش از ۴هزار نفر كرده بود، گفت: طلافروشي به نام شادي از حدود ۱۹ سال پيش در شرق تهران فعال بود. اين طلافروشي طلاي شهروندان را از آنها گرفته و سودشان را به شهروندان پرداخت مي‌كرد كه در همين راستا نيز تا همين چند ماه تا ۳۰ درصد نيز به برخي مالباختگان سود پرداخت كرده بود.

رحيمي با بيان اينكه بعد از سال‌ها اين طلافروشي دچار مشكل شده و ديگر توان پرداخت سود سرمايه‌گذارانش را نداشت، گفت: به همين دليل اين فرد با ميلياردها تومان سرمايه قصد فرار داشت اما با پيگيري ماموران در شيراز دستگير شد.

رحيمي با بيان اينكه اين باند ۴۰۲۰ شاكي دارد، گفت: تاكنون ۸۰۰ نفر از شكات اين فرد شناسايي شده‌اند اما لازم است كه براي دريافت طلب خود حتما ادله محكمي به پليس ارايه كنند.رحيمي در پاسخ به پرسشي درباره كلاهبرداري سكه ثامن نيز اظهار كرد: اين شركت از سال‌ها پيش در استان‌هاي غربي كشور فعاليت داشت. در سال ۹۷ فعاليت خود را در تهران نيز آغاز كرد و اقدام به جذب سرمايه كرد. پليس فتا پرونده اين فرد را بررسي كرده و مشخص شد كه بيش از ۳۰۰ ميليارد تومان از ۳هزار نفر كلاهبرداري كرده است.رحيمي با بيان اينكه متهم اصلي اين پرونده از كشور خارج شده است، گفت: اين فرد بيش از ۱۰۰ ميليارد تومان دارايي داشت كه توقيف شده اما همان طور كه گفتم از بيش از ۳هزار نفر، ۳۰۰ ميليارد تومان كلاهبرداري كرده است.رييس پليس پايتخت درباره سايت‌هاي قيمت‌گذاري سكه اظهار كرد: بيش از ۱۵ سايت كه اقدام به قيمت‌گذاري سكه و ارز كرده و از اين طريق سبب اخلال در وضعيت اقتصادي شده بودند، شناسايي شده و گردانندگان آنها با هماهنگي بانك مركزي و دستگاه قضايي يا به پليس احضار شده يا احضار خواهند شد و يا دستگير شده‌اند.

 

دختران مجرد هم مشمول «بيمه زنان خانه‌دار» مي‌شوند

تمامي زنان ۱۸ تا ۵۰ سال مي‌توانند با مراجعه به شعب تأمين اجتماعي سراسر كشور از حمايت‌هاي مقرر در قانون بيمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد بهره‌مند شوند. برخورداري از اين حمايت‌ها نيازمند تأهل و سابقه بيمه‌پردازي نيست.

مشمولين اين قانون تمامي زنان ۱۸ تا ۵۰ ساله هستند و در مورد افراد بالاي ۵۰ سال نيز ميزان سابقه بيمه‌پردازي قبلي به حداكثر سن مورد نظر اضافه مي‌شود.

از ديگر ويژگي‌هاي خاص بيمه زنان خانه‌دار امكان انتخاب نرخ پرداخت حق بيمه و دستمزد مبناي پرداخت حق بيمه است. متقاضياني كه كمتر از ۵سال داراي سابقه پرداخت حق بيمه هستند مي‌توانند دستمزد مبناي پرداخت حق بيمه خود را بين حداقل دستمزد مصوب شوراي عالي كار تا حداكثر دستمزد مصوب انتخاب كنند. نرخ پرداخت حق بيمه زنان خانه‌دار براي برخورداري از حمايت‌هاي بازنشستگي ۱۴ درصد؛ بازنشستگي و فوت (پرداخت مستمري به بازماندگان واجد شرايط) ۱۶ درصد و بازنشستگي، فوت و ازكارافتادگي ۲۰ درصد است. ضمنا ۲درصد از نرخ‌هاي مذكور سهم دولت است.به عبارت ديگر در صورتي كه زنان متقاضي استفاده از اين نوع بيمه تحت تكفل پدر، مادر يا همسر خود بوده و از اين طريق از مزاياي درماني سازمان تامين اجتماعي برخوردار باشند، نيازي به پرداخت سرانه درمان نيست و در غير اين صورت مي‌توانند با پرداخت سرانه درمان مصوب از خدمات درماني سازمان تأمين اجتماعي نيز برخوردار شوند.

حق سرانه درمان هر ســال بــه تصويب هيــات وزيران مي‌رســد و در سال جاري ۴۴ هزار تومان براي هر نفر تعيين شده است. ايسنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون