• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4459 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۷ شهريور

ماجراي دختر استقلالي كه مقابل دادسرا خودش را سوزاند

يك خودسوزي و چند اظهارنظر

يازدهم شهريور، زني مقابل دادگاه انقلاب خودش را به آتش كشيد و با سوختگي 90درصد درجه سه، به‌وسيله آمبولانس به بيمارستان سوانح سوختگي مطهري منتقل شد. وب‌سايت ركنا، به عنوان اولين منبع به نقل از خواهر اين خانم، اعلام كرد اين دختر يك هوادار باشگاه استقلال است كه در اسفند سال 97 براي تماشاي ديدار تيم‌هاي استقلال و العين به ورزشگاه آزادي رفته بود، اما پيش از ورود به ورزشگاه توسط ماموران بازداشت مي‌شود. گويا در جريان اين بازداشت بگومگوي جدي بين اين دختر و ماموران
در مي‌گيرد و اين هوادار كارش به دادگاه كشيده مي‌شود. در ساعات ابتدايي شايعه شد كه اين دختر به‌دليل دريافت حكم 6 ماه حبس، اقدام به خودسوزي كرده، اما اين موضوع خيلي زود تكذيب شد. وب‌سايت ميزان، وابسته به قوه قضاييه در مورد اين دختر مي‌گويد كه او پرونده‌اي در مورد حجاب داشته، اما هيچ حكمي از سوي قاضي براي او صادر نشده و شايعات در اين مورد را به اين نحو تكذيب كرد. هويت اين دختر افشا نشده و خواهر او در گفت‌وگو با رسانه‌ها نام مستعار «سارا» را براي او
به كار مي‌برد. با وجود اينكه خبرگزاري ميزان در مورد «سارا»، اشاره‌اي به حضور او در ورزشگاه نكرده، اما خواهر او در مصاحبه با روزنامه شهروند بار ديگر تاييد كرده كه اين دختر اسفند سال گذشته هنگام ورود به ورزشگاه و زمان تفتيش بدني بازداشت شده است. سارا يازدهم شهريور به تنهايي براي پيگيري پرونده و دريافت گوشي تلفن همراهش به دادگاه مراجعه كرده بود. خواهر او مي‌گويد كه اين دختر مبتلا به اختلال دوقطبي است و در دفاعيات او بارها اين مورد به دادگاه تذكر داده شده بود، اما با او مانند يك فرد عادي برخورد مي‌شد. اين اتفاق، واكنش‌هايي را در فضاي مجازي برانگيخته است. هر چند هنوز افراد زيادي نسبت به اين حادثه واكنش نشان ندادند، اما مسعود شجاعي كاپيتان تيم ملي فوتبال و وريا غفوري كاپيتان استقلال، در اين مورد پست‌هايي در صفحات شخصي‌شان منتشر كردند. مسعود شجاعي شعري از سهراب سپهري را بازنويسي كرده: «پشت درياها شهري است، كه در آن پنجره‌ها رو به تجلي باز است. بام‌ها جاي كبوترهايي است كه به فواره هوش بشري مي‌نگرند. دست هر كودك ده ساله شهر، خانه معرفتي است.» البته مسعود شجاعي جايي نوشته «تمديد حكم بازداشت» كه اشتباه است و خبرگزاري قوه قضاييه اين موضوع را تكذيب كرده است. اميرمهدي ژوله، يكي از طنزنويسان بنام ايراني هم در اينستاگرام به اين پست شجاعي واكنش نشان داده است.

وريا غفوري در واكنش به اين حادثه نوشت: «اين طرز تفكر و انديشيدن كه منجر به راه ندادن زنان در ورزشگا‌ه‌ها مي‌شده قابل توجيه نيست.» ميلاد ميداوودي در پستي نوشته: «براي روياهايي تا اين اندازه ساده و پاك مثل رفتن به ورزشگاه چه هزينه‌هاي بزرگ و جبران‌ناپذيري را مي‌دهيم. جان عزيز دختري كه استقلال را دوست داشت و آتش به خود و آتش به قلب همه ما زد. چه هزينه‌اي بزرگ‌تر از آن آتش مهيب و جانسوز را بايد پرداخت تا درها را به روي زندگي بگشايند؟» همچنين پوريا پورسرخ، بازيگر سينما و تلويزيون هم در پستي نوشته: «قسم مي‌خورم تا عمر دارم، پام رو به استاديومي نذارم كه تو براي ديدنش بايد بسوزي.» فرشيد اسماعيلي، ديگر بازيكن باشگاه استقلال در پستي با انتشار عكس يك هوادار خانم كه براي تماشاي تمرين‌ها پشت در بسته مانده بود، نوشت: «خودسوزي خانمي كه از حضورش در استاديوم براي تماشاي بازي استقلال ممانعت شد، قلب همه ما رو به درد آورده. فوتبال يك پديده اجتماعيه كه همه حق دارند از آن لذت ببرند.»

بيمارستان سوانح سوختگي مطهري تهران، مانع از حضور خبرنگاران در بيمارستان مي‌شود و رييس اين بيمارستان تنها به گفتن اين جمله بسنده كرده: «اين خانم در حال حاضر با كمك دستگاه تنفس مي‌كند و در ‌آي‌سي‌يو تحت درمان است؛ اما درباره ساير جزييات پرونده او مجاز به ارايه اطلاعات نيستيم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون