• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4471 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲ مهر

وزارت اطلاعات خبر داد

كشف زمين‌خواري بزرگ در كشور

با اقدامات به‌موقع عملياتي و اطلاعاتي سربازان گمنام امام زمان (عج) يكي از بزرگ‌ترين پرونده‌هاي زمين‌خواري در كشور كشف شد. به گزارش خبرگزاري صدا و سيما به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت اطلاعات، با اقدامات به‌موقع عملياتي و اطلاعاتي سربازان گمنام امام زمان (عج) در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادي، يكي از بزرگ‌ترين پرونده‌هاي زمين‌خواري در كشور كشف و با پيگيري مستمر وزارت اطلاعات ضمن تثبيت مالكيت دولت بر اراضي ملي مذكور، از تضييع حقوق بيت‌المال جلوگيري شد.

اراضي مذكور به مساحت تقريبي ۸۵ هزار مترمربع كه در منطقه شهرك غرب تهران واقع شده و قسمتي از بوستان ايران‌زمين و بزرگراه شهيد همت را دربر مي‌گيرد داراي ارزش تقريبي بيش از ۵۰ هزار ميليارد ريال برآورد مي‌شود.

در سال‌هاي گذشته، مالكيت اين اراضي ملي با سوءاستفاده زمين‌خواران از خلأهاي قانوني و همچنين تخلفات برخي مسوولان دستگاه‌هاي اجرايي ذي‌ربط (كه با عناوين مجرمانه از جمله ارتشا و... تحت پيگرد قضايي قرار دارند) به‌طور رسمي به ايشان منتقل شده بود كه با ورود به‌موقع وزارت اطلاعات به موضوع مالكيت اراضي و همراهي دستگاه قضايي (دادسراي مقابله با زمين‌خواري و اداره كل ثبت اسناد و املاك استان تهران) و ادارات ذي‌ربط دست زمين‌خواران از اراضي مذكور كوتاه شد. تاكنون براي حدود ۶۰ هزار مترمربع از اين اراضي سند مالكيت حدنگار به نام دولت جمهوري اسلامي ايران صادر شده و مراحل اداري صدور سند مالكيت براي مابقي اراضي در حال انجام است.

اين اقدام، گوياي اراده جدي مسوولان امنيتي و قضايي در برخورد با سودجويان و افرادي است كه قصد تصاحب نارواي اراضي ملي و دولتي را دارند و به حول و قوه الهي استمرار خواهد داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون