• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4551 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۱ دي

خبرخوان

كسري بودجه دولت مقصر اصلي رشد نقدينگي در كشور است

طهماسب مظاهري، رييس كل اسبق بانك مركزي در مصاحبه با راديو، نقدينگي را پديده‌اي مظلوم و فراموش‌شده در دولت فعلي دانست و افزود: «دولت به اين مساله توجه نكرده و باعث شده از رشد نقدينگي شتابان و افسارگسيخته رنج ببريم.» وي ادامه داد: «وقتي نقدينگي 30درصد رشد دارد و رشد توليد ناخالص در بهترين حالت 4 درصد است، باعث مي‌شود قيمت كالا و خدمات بالا رفته و تورم سنگيني بر كشور حاكم شود.» مظاهري در عين حال خاطرنشان كرد: «امكان دارد كه بتوانيم با تدبير عاقلانه رشد نقدينگي را بين 15 تا 17 درصد برسانيم. دولت بايد از تجربه قبلي خود عبرت بگيرد و اجازه ندهد تورم بالا‌تر از اينها رود.»

ساختار بانك مركزي در طرح جديد بانكداري

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در نشست علني روز سه‌شنبه، 26 آذرماه با 132 راي موافق، 44 راي مخالف و 6 راي ممتنع از 201 نماينده حاضر در جلسه با كليات طرح بانكداري جمهوري اسلامي موافقت كردند. طرح بانكداري جمهوري اسلامي در سه قسمت، 20فصل و 214 ماده تدوين شده و كليات آن به ‌تصويب صحن علني مجلس شوراي اسلامي رسيده است كه حوزه‌هاي بانكداري بدون ربا، بانكداري، بانك مركزي و بانك توسعه را در بر مي‌گيرد.

ثبت بيش از چهار ميليارد دقيقه مكالمه در اپراتورها

هر يك از اپراتورهاي تلفن همراه در سه ماهه‌ دوم سال جاري، مكالماتي با ساير اپراتورهاي همراه، تلفن ثابت و مكالمات بين‌الملل داشتند كه سقف اين مكالمات را به بيش از چهار ميليارد دقيقه مي‌رساند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون