• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4562 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۴ دي

مطهري در يادداشتي مطرح كرد

تقدير از مسووليت‌پذيري سپاه در حادثه هواپيماي اوكرايني

نماينده مردم تهران ضمن قابل تقدير خواندن پذيرش مسووليت حادثه سقوط هواپيماي اوكرايني، گفت كه با برخي اتفاقات رخ داده، اين شبهه در ذهن بسياري از مردم پيدا شده كه حاكميت مي‌خواسته واقعيت را كتمان كند ولي مجبور به بيان واقعيت شده است. به گزارش ايسنا، علي مطهري در يادداشتي با عنوان «نكاتي درباره حادثه‌ هواپيماي اوكرايني» كه در اختيار ايسنا قرار داد، نوشت: «درباره حادثه هواپيماي اوكرايني چند نكته قابل ذكر است.

۱- اينكه فرمانده نيروي هوافضاي سپاه مسووليت اين حادثه را به عهده گرفت و عذرخواهي كرد قابل تقدير است.

۲- نيروهاي مسلح كه از صبح حادثه از واقعيت ماجرا خبر داشتند بايد سازمان هواپيمايي كشوري و صداوسيما را ملزم مي‌كردند كه تا زماني كه اين حادثه در حال بررسي است اظهارنظر نكنند.

۳- مسوولان سازمان هواپيمايي كشوري با اطلاعات ناقص خود به اظهارنظر پرداختند، در نتيجه بعد از اعلام نظر سپاه، اين شبهه در ذهن بسياري از مردم پيدا شد كه حاكميت مي‌خواسته واقعيت را كتمان كند ولي مجبور به بيان واقعيت شده است.

۴- از توضيحات مقامات نظامي و مسوولان سازمان هواپيمايي كشوري برمي‌آيد كه هماهنگي لازم ميان اين دو نهاد وجود نداشته است.

۵- گفته شد از يگان مستقر در بندرعباس به سامانه‌اي كه هواپيما را ساقط كرد خبر داده شده بود كه موشك كروز به سمت تهران در حال حركت است ولي بعدا اين موضوع منتفي شد اما خبر آن به دليل نقص دستگاه مخابراتي به آن سامانه ارسال نشد كه اگر مي‌شد اين اتفاق نمي‌افتاد. اين احتمال، هرچند ضعيف، به ذهن مي‌آيد كه اساسا خبر موشك كروز كار دشمن بوده كه سامانه‌هاي ما را دچار اضطراب كند. به هرحال قابل بررسي است.

۶- لازم است قاصران و مقصران اين حادثه به مردم معرفي و مجازات شوند و چه بهتر كه مقصران اصلي از سمت خود استعفا دهند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون