• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4583 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۱ بهمن

افزايش قيمت اجاره‌بها، حاشيه‌نشيني در پايتخت را ۱۸ درصد افزايش داد

عضو كميسيون عمران مجلس گفت: افزايش سرسام‌آور اجاره‌بهاي مسكن منجر به توسعه حاشيه‌ها شده؛ بنابراين بايد فكري اساسي براي حل معضل مسكن شود و از مهاجرت بي‌رويه به حاشيه شهرها جلوگيري كرد. مجيد كيان‌پور در گفت‌وگو با خانه ملت، رشد سكونت‌گاه‌هاي غيررسمي را نگران‌كننده خواند و گفت: حدود 30 درصد جمعيت شهري يعني 20 ميليون نفر از جمعيت كشور در سكونت‌گاه‌هاي غيررسمي و حاشيه‌ها زندگي مي‌كنند؛ سكونت‌گاه‌هاي غيررسمي به صورت غيرقانوني و خارج از برنامه‌ريزي رسمي ساخته شده‌اند و در آنها مهاجران روستايي و نيازمندان و تهيدستان زندگي مي‌كنند. عضو كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه بايد 2 هزار و 700 محله در سكونت‌گاه‌هاي غيررسمي توسعه، احيا، بازسازي، بهسازي و نوسازي شوند و انتظار مي‌رود دولت به اين مهم توجه ويژه داشته باشد.

او با تاكيد بر اينكه بايد ارتقاي كيفيت زندگي شهروندان و كاهش فقر شهري در دستور كار قرار گيرد، تصريح كرد: حدود 55 هزار هكتار از اراضي شهرها اختصاص به سكونت‌گاه‌هاي غيررسمي دارد كه حدود 11ميليون جمعيت كشور در آنها زندگي مي‌كنند و 8ميليون نفر از جمعيت كشور هم در 72 هزار هكتار از بافت‌هاي فرسوده ساكن هستند. از سويي حدود 30درصد جمعيت شهري در سكونت‌گاه‌هاي غيررسمي زندگي مي‌كنند بنابراين بايد براي ارتقا و توانمندسازي سكونت‌گاه‌هاي غيررسمي گام برداشت.

نماينده مردم دورود و ازنا در مجلس دهم يادآور شد: علت افزايش رشد 2درصدي سكونت‌گاهي شهري در تهران و 18درصدي در سكونت‌گاه‌هاي غيررسمي و حاشيه‌ها نشانه بدتر شدن وضعيت اقتصادي و كوچك‌شدن سفره مردم است. در اين رابطه بايد 30درصد از سبد خانوار به مسكن اختصاص يابد و اگر بيشتر از اين ميزان شود براي حفظ توازن مجبور هستند به مناطق حاشيه‌اي مهاجرت كنند كه باعث گسترش حاشيه‌هاي شهر مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها