• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3954 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۳ آبان

شهر

مديريت جديد شهري به دنبال افزايش نشاط در پايتخت است

خانه ملت| امين عارف‌نيا، مشاور شهردار تهران و رييس مركز ارتباطات و امور بين‌الملل شهرداري تهران، از تغيير رويكرد شهرداري تهران در جهت احياي حقوق شهروندي و افزايش نشاط در پايتخت خبر داد و با اشاره به سياست‌هاي تبيين شده در دوره جديد مديريت شهري در تهران گفت: بي‌ترديد تامين آرامش و آسايش شهروندان، ايجاد اميد، جلب مشاركت شهروندان براي شكوفايي استعدادهاي شهر در دستوركار شهرداري تهران قرار گرفته كه سياستگذاري در حوزه مديريت شهري بر اساس آن پيش خواهد رفت. شهرداري تهران قطعا برنامه‌هاي خود را در حوزه فرهنگي و اجتماعي مورد بازنگري قرار خواهد داد، به نحوي كه اجراي اين برنامه‌ها بتواند موجب تعميق پيوند شهروندان با شهرداري تهران شود، كه براي تحقق اين مهم نيز انجام اقدامات جدي از سوي شهرداري در جهت ارتقاي آگاهي عمومي نسبت به حقوق و تكاليف شهروندي پيش‌بيني شده است. مديريت جديد شهري معتقد است، بايد در حوزه آموزش‌هاي شهروندي كار ويژه‌اي صورت بگيرد تا شهروندان با آگاهي نسبت به حقوق و تكاليف خود، نقش موثري در شهر ايفا كنند كه تحقق آن نيز در گروي برنامه‌ريزي و اتخاذ تمهيدات موثر در حوزه‌هاي فرهنگي- اجتماعي خواهد بود.
وي در بيان ساير برنامه‌هايي كه مديريت جديد شهري براي بهبود خدمات‌رساني به شهروندان تهراني در نظر گرفته است، افزود: ارتقاي سطح نشاط شهروندان به گونه‌اي كه زمينه‌هايي براي ايجاد فضاي بروز خلاقيت‌ها و بهره‌مندي از استعدادهاي شهر و شهروندان فراهم شود نيز در دستوركار شهرداري قرار گرفته است. عارف‌نيا با اشاره به تصميمات اتخاذشده در شهرداري تهران براي كاهش آسيب‌هاي اجتماعي يادآورشد: شهرداري براي كاهش آسيب‌هاي اجتماعي همچون اعتياد، فقر، فحشا، كودكان كار، كارتن‌خوابي و ساير مشكلاتي كه در شهر تهران با آن مواجه هستيم، نشست مشتركي با وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي برگزار كرده كه در پي آن قرار شد كار گروه مشتركي ايجاد شود تا مديريت اين آسيب‌ها مبتني بر سياست‌ها و راهبردهايي كه اين كارگروه اتخاذ مي‌كند، دنبال شود. وي در تشريح اقداماتي كه شهرداري تهران در رابطه با موضوع اعتياد انجام داده است، تصريح كرد: مديريت جديد شهري در اين حوزه نيز اقدامات بسياري هم در بحث پيشگيري و هم ساماندهي شروع كرده است، كما اينكه شرايطي را براي اسكان كارتن‌خواب‌ها و كاهش مخاطراتي كه اين افراد با آن مواجه هستند، فراهم كرده است. از سوي ديگر براي هدايت معتادان به سمت ترك اعتياد و ايجاد زمينه براي اشتغال آنها پس از ترك نيز، برنامه‌ريزي گسترده‌اي در حال انجام است.

 

كاهش انتظار در ايستگاه‌هاي مترو

مهر| محمدعلي كروني، دبير كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي شهر تهران از كاهش سرفاصله قطارها درخطوط ۱، ۲، ۳ و ۴ مترو خبر داد و گفت: در حال حاضر سرفاصله قطارها در خط يك از ۵ دقيقه به ۴ دقيقه، خط ۲ از ۵ دقيقه به 4/5 دقيقه، خط ۳ از ۱۸ دقيقه به ۱۰ دقيقه و خط ۴ از ۶ دقيقه به ۴ دقيقه كاهش داشته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون