• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3955 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۴ آبان

پيشخوان

كشف 1128 كانتينر قاچاق در بندرعباس

وزارت اطلاعات در سلسله عملياتي موفق به كشف ۱۱۲۸ كانتينر كالاي قاچاق در بندر عباس شد. به گزارش تسنيم به‌دنبال اقدامات اطلاعاتي و عملياتي سربازان گمنام امام زمان‌(عج) در اداره كل اطلاعات استان هرمزگان و با هماهنگي دستگاه قضايي، يك باند سازمان يافته قاچاق كالا شناسايي و منهدم شد كه 23 نفر از اعضاي آن دستگير و تحويل مراجع قضايي شدند.  در تحقيقات و بررسي‌هاي به عمل آمده قاچاق تعداد 1128 كانتينر شامل لوازم اداري، خانگي، ورزشي، ساختماني و هتلداري طي سال‌هاي 94 تا اوايل 96 توسط اين عده اثبات شده است. در اين تحقيقات مشخص شد متهمان با استفاده از اسناد مجعول و اظهارات خلاف واقع و همچنين تباني با برخي از كاركنان دستگاه‌هاي مختلف، اقدام به خروج غيرقانوني اين ميزان كالا از گمرك كرده‌اند.

توقيف «كيهان» قانوني بود

جعفري‌دولت‌آبادي، دادستان تهران در مورد قانوني بودن توقيف كيهان نيز گفت: به موجب ماده 10 آيين‌نامه قانون اصلاح قانون تشكيل دادگاه‌هاي عمومي و انقلاب مصوب 1381 موسوم به قانون احياي دادسراها، كليه اختيارات رييس حوزه قضايي به دادستان بازگشته و دادستان با توجه به اين قانون، مي‌تواند در اين زمينه اقدام كند. وي با اشاره به رويه عملي دادستاني پس از قانون احياي دادسراها كه بر همين روال بوده است، افزود: بر اين اساس اختيارات مصرح در قانون مطبوعات در مرحله تحقيقات مقدماتي و امور مرتبط با وظايف دادسرا بر عهده دادستان است و لذا اقدام اخير دادستاني مطابق قانون انجام شده است.

پيام تسليت عبدالله نوري به مناسبت زلزله غرب كشور

عبدالله نوري، وزير كشور دولت اصلاحات طي پيامي حادثه دلخراش زلزله غرب كشور را تسليت گفت. در اين پيام آمده است: قهر طبيعت بار ديگر خطه‌اي از سرزمين پهناور ايران را در بر گرفت و چشماني را اشكبار ‏و دل‌هايي از عزيزترين و بي‌ادعا‌ترين مردمان اين سرزمين را لرزاند و بازماندگاني را به سوگ عزيزان خود نشاند. متاسفانه در اين اتفاق دردآلود در منطقه‌اي محروم از كشور، كودكان، جوانان، زنان و مرداني ‏مظلومانه جان باختند كه جان شيرين داشتند و هنوز فرصت‌هاي گرانبهايي را پيش روي ‏خود و كانون گرم خانواده انتظار مي‌بردند. همچنين عبدالله نوري در بخش ديگري از اين پيام نوشت: فارغ از اينكه حوادثي با اين وسعت تا كجا ناشي از دست تقدير خداوندي است و تا كجا ‏مي‌توان از اين مشيت ره به سلامت برد، لكن توجه به تجارب سودمندي كه كشورهاي توسعه‌يافته به خصوص مناطق زلزله‌خيزي چون خاور دور در اختيار بشريت قرار داده است، به ما ‏مي آموزد كه با تصميم و اراده مردم و تدبير، درايت، دقت و نظارت صادقانه مسوولان و دولتمردان تا چه ميزان مي‌توان از ‏حجم عوارض ناشي از زلزله و تخريب آن جلوگيري كرد و از مرگ زودهنگام فرزندان اين ‏مرز و بوم كه در اين خطرات ناگهاني جان مي‌بازند فاصله گرفت. ‏اينجانب ضمن عرض تسليت به خانواده‌هاي داغدار كه عزيزان خود را از دست داده‌اند از ‏خداوند تبارك و تعالي رحمت واسعه الهي براي همه جان‌باختگان و سلامتي و شفاي ‏كامل براي تمامي مجروحان اين حادثه غم‌انگيز را خواستارم و به تمامي كساني كه ‏براي كاهش آلام زلزله‌زدگان در هواي سرد منطقه در تكاپو و تلاش شبانه‌روزي هستند، خداقوت عرض مي‌كنم؛ در درگاه پروردگار مأجور باشيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون