• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3969 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۴ آذر

ويژه

بازديد برندگان جايزه مصطفي‌(ص) از آزمايشگاه G5 همراه اول

برندگان جايزه مصطفي‌(ص) ضمن سخنراني در دانشگاه صنعتي شريف، از آزمايشگاه G5 همراه اول بازديد كردند. جلسه سخنراني برندگان جايزه مصطفي‌(ص)، امروز دوشنبه ١٣ آذرماه در دانشگاه صنعتي شريف برگزار شد و برندگان اين جايزه «پروفسور سامي ارول گلنبه» و «پروفسور محمدامين شكراللهي»، در خصوص فعاليت‌ها و دستاوردهاي خود سخنراني كردند. اين نشست با حضور دكتر حميدرضا نيكوفر قائم مقام مديرعامل همراه اول، دكتر محمدرضا موحدي معاون پژوهشي و فناوري دانشگاه شريف و جمعي از اساتيد و دانشجويان اين دانشگاه، برگزار شد.
قائم مقام مديرعامل همراه اول در اين مراسم با بيان اينكه همراه اول در راستاي مسووليت اجتماعي و حمايت از فناوري نوين، حامي اين جايزه شده است، گفت: باعث افتخار است كه دو برنده امسال جايزه مصطفي‌(ص)، در حوزه ICT فعاليت مي‌كنند. نيكوفر ادامه داد: رويكرد همراه اول، حركت سريع به سمت توسعه فناوري‌هاي نوين است و به عنوان يك راهبرد، به دنبال توسعه همكاري‌هاي علمي و پژوهشي خود در حوزه ICT  هستيم و اميدواريم با حمايت همراه اول و دانشگاه‌هاي طراز اول كشور، بتوانيم به موازات همكاري‌مان با دانشگاه صنعتي شريف، فعاليت‌هاي علمي در حوزه G5 و مجازي‌سازي را تقويت كنيم. در اين راه نيازمند ارتباط و همكاري با مراكز پژوهشي بين‌المللي و دانشمندان آنها هستيم.

 

اهداي كتاب نفيس قرآن‌طباخ‌ به‌ استانداري بوشهر  توسط بانك‌ پاسارگاد

بانك ‌پاسارگاد، در راستاي ايفاي مسووليت‌هاي اجتماعي خود و در ادامه طرح اهداي كتب نفيس به دانشگاه‌ها، مراكز علمي، نهادها، استادان و فرهيختگان، يك جلد كتاب نفيس قرآن‌طباخ‌هروي را به عنوان اثري ارزشمند و ماندگار، به استاندار بوشهر اهدا كرد. اين قرآن نفيس به خط عبدالله طباخ‌هروي، از شاگردان جعفر تبريزي (بايسنقري)، از قرآن‌هاي نفيس و كم‌نظير گنجينه آستان قدس رضوي است كه در سال 1040 هجري قمري وقف حرم حضرت امام ‌رضا‌(ع) شده است. اين كتاب در سال 1394 با حمايت بانك‌پاسارگاد چاپ و رونمايي شد.  عبدالكريم گراوند، استاندار بوشهر در مراسم اهداي اين كتاب، ضمن تقدير از بانك‌پاسارگاد به عنوان بانك حامي فرهنگ و هنر، ايفاي مسووليت‌هاي اجتماعي از سوي اين بانك را ارزشمند خواند و خواستار تداوم اين‌گونه حمايت‌ها شد.  گفتني است «مصحف شريف خراسان»، در قرن نهم هجري قمري، توسط «عبدالله طباخ هروي» كتابت شده‌ و در آستان قدس رضوي نگهداري مي‌شود. اين مصحف شريف، در قطع رحلي سلطاني، 47*33 سانتيمتر مربع، به جهت نوع تذهيب، خوشنويسي و كتابت بي‌نظير و از بدايع روزگار است؛ در اين كتاب چند نوع هنر با هم آميخته‌ شده كه زيبايي و ماندگاري آن را چندين برابر كرده است. از اين هنرمند بزرگ قرن نهم هجري به‌جز كتابت قرآن كريم، آثار چنداني باقي نمانده است. اهداي اين اثر ارزشمند، به‌منظور بهره‌مندي خطاطان، هنرمندان و دانشجويان، به برخي از نهادها و مراكز فرهنگي به‌ويژه دانشكده‌هاي علوم و ادبيات انساني دانشگاه‌ها ادامه خواهد داشت.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون