• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4968 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۳ تير

واكنش ‌ها به وضع كرونا در سيستان و بلوچستان

مظلوم مثل بلوچستان

دستور رييس ستاد اجرايي فرمان امام براي ارسال كمك‌هاي ويژه ضدكرونا به سيستان و بلوچستان از اعزام بيمارستان سيار تا اكسيژن‌ساز و اقلام بهداشتي

«كرونا در سيستان و بلوچستان»؛ عنواني است كه با جست‌وجويش در اينترنت با صدها مطلب مواجه مي‌شويد كه نتيجه همه‌شان يك چيز است: «وخامت اوضاع محروم‌ترين استان ايران.» سيستان و بلوچستان پهناورترين استان ايران است اما به همان ميزان محروم. قطعي برق، نبود آب شرب، نبود امنيت، تبعيض‌هاي مذهبي و قومي و هزار و يك درد ديگر جزيي از زندگي روزمره مردم استاني است كه در انتخابات رياست‌جمهوري گذشته و در اوج نااميدي ايرانيان هم 62 درصدشان پاي صندوق‌ها رفتند اما حالا و به هنگام شيوع كرونا آنچنان تنها مانده كه فعالان مدني از سراسر ايران به فكر جمع‌آوري كمك براي مردم اين استان افتاده‌اند. نمايندگان مجلس هم روز گذشته بالاخره به تنهايي اين استان واكنش نشان داده‌اند و از مسوولان امر خواستار رسيدگي سريع به وضعيت مردم پيش از خلق فاجعه‌اي انساني شده‌اند. اسماعيل حسين‌زهي، نماينده خاش در همين راستا به ايسنا گفته است: «وضعيت استان سيستان و بلوچستان از مرز قرمز گذشته است و دولت بايد توجه ويژه‌اي براي كنترل اين بيماري به استان داشته باشد.» حسينعلي شهرياري، رييس كميسيون بهداشت و نماينده زاهدان هم با تكرار اين اظهارات، خواستار بسته شدن مرزهاي بلوچستان با شهرهاي ديگر كشور شده است.
در اين ميان اما برخي تلاش كردند با انتشار شايعاتي از زبان يكي از مراجع تقليد شيعيان، كار را در اين استان به نزاع‌هاي مذهبي هم بكشانند. از زبان آيت‌الله نوري همداني نقل شده بود كه وضعيت كرونا در سيستان و بلوچستان ناشي از گناهان اهل سنت است كه دفتر اين مرجع تقليد با انتشار اطلاعيه‌اي اين اظهارات را به كلي تكذيب و تاكيد كرد: «درس خارج معظم له از ابتدا بيماري كرونا تعطيل بوده و در 10 روز اخير كه متاسفانه منطقه سيستان و بلوچستان و تا حدودي كل كشور دچار فراگيري موج جديد بيماري منحوس كرونا گرديد ايشان هيچ گونه ملاقات يا سخنراني و مصاحبه‌اي نداشته‌اند و طبيعتا ديدگاه‌ها و سخنراني‌هاي ايشان در سايت خودشان منعكس مي‌شود.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون