• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4982 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۹ تير

از ماتم‌سراي سيستان و بلوچستان به ملت نجيب ايران

محمد صديق دهواري

مردم بزرگ ايران
با عرض سلام و ادب و احترام
نيك مي‌دانيم، هيچ نقطه‌اي از كره خاكي، از آسيب بيماري كرونا مصون نمانده است؛ ولي تاسف‌بار آن است، اينك هم‌وطنان نازنين‌تان در گوشه‌اي از كشور بزرگ ايران، با بحران و فاجعه بزرگ انساني مواجه هستند. درگذشت يك انسان بماهو انسان، چه كودك باشد و چه بزرگسال تا مغز استخوان را به جوش مي‌آورد. ولي مردمان صبور، زجرديده و زجركشيده سيستان و بلوچستان از شمال تا جنوب، روزانه شاهد پرپر شدن و جان دادن پدران و مادران و كودكان و خواهران و برادران خود هستند و ده‌ها انسان فوت‌شده ناشي از اين بيماري در گورستان‌هاي شهرها و روستاها و مناطق عشايري و صعب‌العبور در خاك آرميده‌اند كه در مدار محاسبه قرار نمي‌گيرد.
ميراث‌داران سلمان فارسي و داريوش و كوروش
پيشتازان عرصه سلامت، متخصصين و فوق متخصصين عفوني، مجمع خيرين سلامت، موسسات خيريه، دست كمك و ياري و التماس به سوي شما دراز مي‌كنيم، در اين شرايط حساس، به ياري فرزندان ايران بشتابيد و خويشاوندي زباني و قومي و ملي را به اثبات برسانيم و يك‌بار ديگر حماسه كمك و ياري به آسيب‌ديدگان زلزله بم را در كمك و ياري رساندن به فرزندان ميهن، «در سيستان و بلوچستان زنده كنيد» و آن را در تاريخ مام ميهن به ثبت رسانيم.
ايرانيان سرافراز -  سرزمين اساطيري سيستان و بلوچستان جزو پيكره هويت ايراني است، اينك در اين شرايط حساس، تقويت هويت پايه‌هاي ايراني و بلوچ و سيستاني با بسيج امكانات بهداشتي و درماني محقق مي‌گردد تا فرزندان اين مرز و بوم در حسرت كمبود امكانات پرپر نشوند.
هموطنان گرامي-  فرزندان‌تان در سيستان و بلوچستان باوجود  فرهنگ سنتي جامعه، مراسم عزا و خوشي و عروسي، نمازهاي جمعه و يوميه، بازار كسب ‌و كار را علي‌رغم فقر حاكم بر جامعه و برخلاف ميل باطني تعطيل كردند و بدون غوغاسالاري رسانه‌اي و مديريتي، از مجمع خيرين سلامت كشور و سازمان نظام پزشكي كشور جهت اعزام پزشكان متخصص و فوق تخصص به عنوان يك‌نهاد مدني جهت بررسي دقيق و كارشناسانه ابعاد و عمق فاجعه و درمان مبتلايان درخواست ورود و ياري دارند. همه آناني كه دل در گرو اين خاك‌ دارند:  وقت آن فرارسيده است، از آنچه بر ما مي‌گذرد به عنوان برادران و خواهران‌مان مطلع و آگاه باشيد كه بسياري از اماكن بهداشتي از كمترين‌ها برخوردارند، بماند تا ده‌ها و صدها كيلومتر بيمارستان و مراكز درماني وجود ندارد، به‌ طوري‌كه ارتش و سپاه، نيروي انتظامي و ستاد اجرايي فرمان امام در اين شرايط بحراني با استقرار بيمارستان‌ها به ياري بهداشت و درمان و مظلومان بر خاسته‌اند. ولي بازهم كم است و كم! بازهم خبرهاي ناگوار از دست دادن عزيزترين‌ها در هر لحظه به گوش مي‌رسد.  ضمن تقدير و تشكر از پيشتازان عرصه سلامت كه با كمترين امكانات به خدمت پرداخته‌اند، بار ديگر از همه ايرانيان درخواست دارم تا ريشه‌كني بيماري و واكسيناسيون همگاني در كنار مردم ما باشيد و دسترسي به خدمات درماني را بيشتر و همگاني نماييد تا همه با امن ‌و امان روزهاي شاد كنار هم بودن را بار ديگر تكرار كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون