• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5196 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۷ ارديبهشت

از طرف سه تشكل فرهنگيان بيانيه‌اي صادر شد

اعتراض به دستگيري و اعمال خشونت و توهين به معلمان دلسوز

بيانيه دبيران كل سه تشكل فرهنگيان در اعتراض به دستگيري و اعمال خشونت توام با توهين به معلم دلسوز كشورمان جناب آقاي دكتر علي حسن بهامين 
به نام خدا
نحوه برخورد و دستگيري يكي از فعالين صنفي معلمان ياسوج (علي حسن بهامين دكتراي فيزيك و استاد دانشگاه) كه تصاوير و كليپ آن در فضاي مجازي منتشر شد، موجب تاسف و تاثر نه‌تنها فرهنگيان، بلكه هر انسان آزاده و عدالت‌خواهي و آن هم در ماه مبارك رمضان و ايام شهادت مولاي متقيان است، چه كسي پاسخگوي اين نحوه برخورد است، اين‌گونه برخورد با كدام اصول انساني، اخلاقي و حقوقي همخواني دارد؟ اين نحوه دستگيري مبتني بر كدام اصل و يا ماده قانوني است؟
چرا به اعتراض معلمان به تبعيض، بي‌عدالتي و بي‌توجهي به مطالبات قانوني و به‌حق آنان كه قانون اساسي، به ويژه در اصول هشتم و بيست و هفتم بر آن تصريح دارد، بايد اين‌گونه پاسخ داد؟ مگر نه اينكه عدالت و پرهيز از تبعيض از اصول مسلم قانون اساسي و فلسفه وجودي نظام است؟
ما بر اين باوريم، آنان كه بايد بازداشت شوند و پاسخگو باشند، معلمان معترض نيستند، بلكه مسوولان ناتوان، بي‌تدبير و نالايقي هستند كه زمينه اين تبعيض‌ها و بي‌عدالتي‌ها را فراهم كرده‌اند، امروز متوليان سازمان مديريت و برنامه‌ريزي و آموزش و پرورش بايد پاسخ دهند. 
ما برخورد، بازداشت، احضار و جلب و زنداني كردن غيرقانوني معلمان معترض به تبعيض و بي‌عدالتي را محكوم و مصرانه خواستار آزادي معلمان زنداني و توقف احضار و جلب معلمان هستيم.
از متوليان صداوسيما مي‌خواهيم، آنچنان‌كه قانون اساسي مي‌گويد و عدالت حكم مي‌كند، فرصتي مناسب را در سيما مهيا كنند تا با حضور نمايندگان معلمان و مسوولان مربوطه مسائل و مشكلات آنها بي‌واسطه در محضر ملت فهيم ايران طرح شود.
طاهره نقي‌ئي، دبيركل سازمان معلمان ايران
فرج كميجاني، دبيركل مجمع فرهنگيان ايران اسلامي
سيدعبدالرزاق موسوي، دبيركل انجمن اسلامي معلمان ايران

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون