• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4073 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۵ ارديبهشت

سيدحسن خميني:

شبكه‌هاي اجتماعي انحصار را شكسته‌اند

سيدحسن خميني در ديدار دبير سي‌و‌ششمين جشنواره جهاني فيلم فجر روز گذشته در مورد پيشرفت سخت‌افزارهاي ارتباطي گفت: ‌«به ياد دارم زمان جنگ تلاش بر اين بود كه خبرگزاري جمهوري اسلامي رشد كند و هزينه هنگفتي بايد صرف مي‌شد كه امكان‌پذير نبود. به تدريج سي‌ان‌ان همه خبرگزاري‌ها را به محاق برد و حرف اول توليد خبر را مي‌زد اما گذشت زمان و پيشرفت امكانات موجب شد اين اهميت از بين برود و رواج سخت‌افزارهاي بسيار ساده در دنياي غيرانگليسي موجب شد همه مردم و فكرها و شبكه‌هاي مختلف تلويزيوني، سي‌ان‌اني براي خود درست كنند و امروز شبكه‌هاي اجتماعي، تلويزيون‌ها را كنار گذاشته و به افراد اجازه داده هر يك براي خود امثال سي‌ان‌ان داشته باشند و در واقع امكاني را كه زماني، يك دولت نمي‌توانست فراهم كند، امروز شبكه‌هاي اجتماعي
فراهم كرده‌اند.»

او همچنين افزود: «امروز لازم نيست دولت‌ها براي انتقال اطلاعات اقدام كنند و اشخاص خود، انتخاب‌كننده هستند و به نظرم در مجموع سخت‌افزارها، دنيا را به جاي بهتري تبديل كرده‌اند. شبكه‌هاي اجتماعي انحصار را شكسته‌اند. انحصار موجب مي‌شود ميل شخصي بر عقل غلبه بيابد اما وقتي به خردجمعي برسد، فرصت رشد هيتلرها و صدام‌ها فراهم نمي‌شود و يك اپليكيشن تلفن همراه ممكن است از ده‌ها شبكه تلويزيوني جلوتر باشد. در اين شرايط ديگر مهم نيست كه شما حرف‌تان را كجا بزنيد؛ مهم اين است كه چه حرفي براي گفتن داريد.»

سيدحسن خميني در بخش ديگري از سخنراني خود تاكيد كرد: «روزگاري مهم اين بود كه چه كسي مالك بلندگوست اما امروز بلندگو دست همه هست و مهم اين است كه حرف چيست و اگر حرف داشته باشيد، همه مي‌شنوند و اين خدمتي است كه تكنولوژي به بشريت كرده است؛ اگرچه ممكن است حرف‌ها بين صدها حرف ديگر گم شوند و اين اشكال وجود دارد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون