• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4104 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۳ خرداد

فضاي مجازي

محيط زيستي جنجالي

«جان شما و جان شاخه‌هايم، پاي زندگي‌ام بايستيد.» كاوه مدني از آن سوي جهان با انتشار عكسي از تنه‌هاي چند درخت اين جملات كوتاه را در توييتر خود نوشته و با هشتگ #محيط زيست منتشر كرده است. مدني فعال و پژوهشگر محيط زيستي، جوان دهه شصتي كه در دولت دوم روحاني به ايران آمد تا بر كرسي يكي از معاونت‌هاي سازمان محيط‌زيست تكيه بزند. او در جريان دستگيري برخي فعالان محيط زيستي بازداشت شد و البته در فروردين 97 از سمت خود استعفا داد و از وطن به غربت رفت. عيسي كلانتري، ‌معاون رييس‌جمهوري و رييس‌سازمان محيط زيست نيز با وجود عدم تمايل استعفاي او را پذيرفت.

 

لايحه‌اي گم شده در پيچ و خم بهارستان

 

« «خواست مردم و نهادهاي مدني تصويب هر چه سريع‌تر #لايحه_حمايت_از_كودكان_و_نوجوانان در صحن علني مجلس است تا خلأ‌ها و كاستي‌ها را جبران كند.» طيبه سياوشي از اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس در توييتر خود با انتشار اين بخشي از تذكر خود در مجلس و اين توضيح به لايحه حمايت از كودكان و نوجوانان اشاره كرده است. موضوعي كه پس از حادثه تجاوز به چند پسر دبيرستاني در مدرسه‌اي در غرب تهران بار ديگر يادآوري شد. چندي پيش شهيندخت مولاوردي، ‌دستيار رييس‌جمهوري در امور حقوق شهروندي در گفت‌وگويي تاكيد كرده‌بود اين لايحه از دهه 80 در بهارستان بلاتكليف مانده است.

 

مونوريل در صفحه محمود صادقي

«مونوريل قم، طرحي به جا مانده از دولت معجزه هزاره سوم كه با اصرار و لجاجت شخص او شروع شد و با صرف هزينه‌هاي هنگفت هنوز در بلاتكليفي است. گفته مي‌شود براي آنكه خيلي آبروريزي نشود قرار است نيمي از آن راه‌اندازي شود.» محمود صادقي، ‌نماينده جنجالي فراكسيون اميد روز گذشته ترجيح داد تا در توييتر خود به ماجراي مونوريل نيمه‌كاره قم بپردازد. مونوريلي كه در دولت احمدي‌نژاد بدون تكيه بر نظرات كارشناسي راه‌اندازي شد و حالامدت‌ها است نيمه‌تمام رها شده است.

 

بازي با روحاني

«افغانستاني هستم، ‌كسي به من پاس نمي‌دهد، ‌از غربتي‌ها هستم، طايفه‌اي متفاوت از اين روستا هستم و... كتاب شترهاي يك كوهانه و دو كوهانه / المر را براي بچه‌ها خواندم. همه به درك و تحمل تفاوت‌ها اشاره دارند. بايد در رسانه‌ها و نظام آموزشي تفاوت زباني، قومي و ديني نشان داده شود. » اسماعيل آذري روحاني است. اما نه يك روحاني معمولي كه كارش وعظ و خطابه پشت تريبون باشد. آذري در روستاهاي كهگيلويه و بويراحمد با بچه‌ها بازي مي‌كند و آن طور كه خودش نوشته با سه ابزار قصه، ‌رنگ و توپ به كودكان روستايي آموزش مي‌دهد. او در آخرين توييت خود به دغدغه‌هاي كودكانه‌اي در مورد تفاوت يكي با ديگري اشاره دارد. توييت‌هاي او مورد توجه بسياري از نمايندگان نيز قرار مي‌گيرد و برخي از آنها فعاليت‌هاي او را در توييتر بازنشر مي‌كنند.

 

مافياي واردات خودرو در 20:30

«امشب در خبر 20:30 جزيياتي از واردات 34 هزار خودرو با #ثبت _سفارش غير متعارف را عنوان كردم و اميدوارم در كنار پيگيري‌هاي انجام شده در مجلس، ‌دستگاه‌هاي نظارتي و قوه قضاييه قاطعانه به موضوع #مافياي #گمرك و #قاچاق به خصوص مافياي #واردات _خودرو ورود كنند.» امير خجسته نماينده مجلس و رييس فراكسيون مبارزه با مفاسد اقتصادي در توييت ديروز خود به حضورش در برنامه 20:30 اشاره كرده و از مافياي واردات خودرو گفته است، ‌مافيايي كه اميدوار است از سوي قوه قضاييه و دستگاه‌هاي نظارتي بررسي شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون