• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4118 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۴ تير

فواد ايزدي:

امريكا براي مذاكره با ايران آماده نيست

فواد ايزدي در گفت‌وگو با ايرنا درباره نامه بيش از يكصد فعال سياسي درباره گفت‌وگو و مذاكره مستقيم با امريكا گفت: مذاكره در سياست خارجي كشورها يك ابزار بوده كه نه هميشه خوب و نه هميشه بد است. بعضي وقت‌ها از اين ابزار بايد استفاده كرد و بعضي وقت‌ها هم نبايد استفاده شود؛ يكي از حالت‌هاي استفاده از مذاكره آمادگي طرف مقابل براي اين موضوع است. وي با بيان اينكه موارد متعددي در راهبرد امريكا نسبت به ايران وجود دارد كه عمل به آن را غير ممكن مي‌كند، يادآور شد: برخي كارشناسان امريكا اعلام كردند كه اين متن تهيه شده براي كشور شكست خورده در جنگ است كه بايد آن را امضا كند و متني براي باز كردن گفت‌وگو و مذاكره نيست.

وي به عدم آمادگي امريكا براي مذاكره با ايران اشاره كرد و گفت: اينكه در داخل كشور عده‌اي بحث مذاكره با اين كشور را بدون شرط مطرح مي‌كنند كه طرف مقابل آمادگي ندارد و اگر بخواهد آن را انجام دهد 13 شرط دارد، خيلي در عمل كار صحيحي نيست.

ايزدي تاكيد كرد: طرح مذاكره با امريكا اين پيام را به طرف مقابل مي‌دهد كه عده‌اي در ايران هستند كه هيچ دقتي در حوزه مباحث سياست خارجي نداشته و به هر سمتي قابليت منحرف شدن دارند كه اين براي يك كشور با تمدن ايران خيلي خوب نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون