• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4135 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۵ تير

نقش مهم صدا و سيما

غلامرضا ظريفيان

مهم‌ترين نياز كشور براي پاسخ به بحران‌هاي اقتصادي، اجتماعي و سياست خارجي عزم و سازماندهي دولتي است. در شرايطي كه هنوز اقتصاد كشور به نفت وابسته است، تحميل تحريم‌هاي جديد بر مشكلات كشور خواهد افزود. همين مساله اتخاذ تصميمات جدي از سوي كارگزاران نظام را ضروري مي‌كند. تصميماتي كه بايد در سايه وحدت و انسجام بين مسوولان كشور عملياتي شود. مسوولان كشور بايد درك درستي از شرايط كشور داشته باشند و متناسب با آن و با نگاه به آينده سازماندهي جديدي را در قواي كشور انجام دهند. يكي از مولفه‌هاي عبور از اين شرايط سخت توجه به افكار عمومي است. اعتماد مردم به مسوولان نقش فزآينده‌اي در كاهش مشكلات خواهد داشت. يكي از ابزارهاي مهم ارتباطي با افكار عمومي رسانه ملي است.

صداوسيما انحصار كلان در ارايه تصوير از عملكرد بخش‌هاي مختلف نظام جمهوري اسلامي به مردم را دارد و اگر متناسب با شرايط سخت كشور خود را آماده نكند و همچنان بخواهد در سطح يك رسانه جناحي به تنظيم برنامه بپردازد و به مسووليت خطير خود يعني ارايه درست اخبار به مردم عمل نكند، عبور كشور از بحران‌ها ممكن نخواهد شد. در گذشته شاهد بوديم كه رسانه ملي به سياه‌نمايي عملكرد برخي دولت‌ها مي‌پرداخت و در عين حال به اشتباهات ديگر دولت‌ها توجهي نمي‌كرد تا حاشيه امني برايشان ايجاد كند. صدا و سيما در چنين شرايطي در قامت رسانه ملي ظاهر نمي‌شد.

در شرايط حساس كنوني كه جامعه بايد به طور منطقي با دولتمردان مواجه شود، نقش رسانه ملي بسيار پر‌رنگ‌تر است. گزارش‌هاي دقيقي بايد از سوي رسانه ملي به اطلاع مردم برسد. جامعه خواهان وعده‌هاي عملياتي از سوي كارگزاران نظام است و فضاي رسانه‌اي بايد رويكرد خود را بر اين مبنا تنظيم كند. صداو سيما بيش از اينكه افكار عمومي را بترساند و نااميدي و نگراني را در جامعه گسترش دهد، بايد تصوير واقع‌بينانه‌اي از دولت به نمايش بگذارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون