• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4135 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۵ تير

غلامرضا مصباحي مقدم، ‌سخنگوي جامعه روحانيت مبارز:

احتمال ندارد جامعه روحانيت مجوز درخواست كند

آيا جامعه روحانيت مبارز تصميم دارد براي اعتراض در مكان‌هاي دوازده‌گانه تعيين‌ شده فراخواني بدهد؟

هنوز مدت زيادي نيست كه اين لايحه به تصويب رسيده است.

به هر حال موارد اعتراضي در حال حاضر كم نيست. همان طور كه فعالان سياسي هم مدام در مورد آن صحبت مي‌كنند. آيا جامعه روحانيت مبارز موردي براي اعتراض در نظر دارد كه درخواست مجوز بدهد؟

ما نسبت به اينكه وزارت كشور مكان‌هايي را تعيين كرده براي اعتراض مردم اتفاق خوبي مي‌دانيم و معتقديم بايد استقبال كرد چرا كه مردم بر اساس مشكلاتي كه براي آنها ظهور و بروز دارد اعتراضاتي دارند و بايد جايي باشد كه اعتراضات را به صورت مسالمت‌آميز بيان كنند و چون نيازمند فضاي كنترل‌شده‌اي هستيم كه خدايي ناكرده كساني از آن سوءاستفاده نكنند و حركت حق‌طلبانه را مساله سياسي نكنند و جرياناتي شروع به موج‌سواري نكنند بسيار به جا است كه چنين مكان‌هايي در نظر گرفته شده است.

به مثبت بودن اين اقدام اشاره كرديد. نقطه ضعف اين مصوبه را چه مي‌دانيد؟

بايد اطمينان خاطر داده شود كساني كه در اين اعتراضات حضور پيدا مي‌كنند مورد تعرض نيروي انتظامي، ‌وزارت اطلاعات، ‌دستگاه‌هاي امنيتي قرار نخواهند گرفت. اگر اين اطمينان خاطر پديد بيايد كساني پيدا مي‌شوند كه بخواهند از اين ظرفيت استفاده كنند.

جامعه روحانيت درصدد استفاده از اين ظرفيت نيست؟

هنوز تصميمي گرفته نشده و به فكر اين موضوع نبوده‌ايم. علت هم اين است كه ما جامعه روحانيت مبارز را يك حزب نمي‌دانيم كه بخواهد در چنين شرايطي وارد شود اما بناي جامعه روحانيت بر اين است كه در ارتباط با مشكلات اخير بيانيه بدهد و علل و عوامل بروز اين مشكلات را بيان كرده و راهكارهايي ارايه دهد. اما جامعه روحانيت حزب نيست كه بخواهد وارد مسائل سياسي اين‌چنيني شود اما با توجه به جايگاهي كه دارد اين حق را به خود مي‌دهد كه بيانيه‌اي تدوين كند.

اما جامعه روحانيت كنش‌‌هاي سياسي داشته، ‌بعضا ليست‌ انتخاباتي ارايه داده يا از چهره‌هاي سياسي حمايت كرده است.

جامعه روحانيت كاركرد سياسي دارد اما معنايش اين نيست كه حزبي است كه درصدد كسب قدرت باشد. اين احتمال وجود ندارد كه روحانيون عضو جامعه روحانيت براي اعتراض در مكان‌هاي تعيين شده درخواست مجوز داشته‌ باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون