• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4135 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۵ تير

انتشار اثري تازه از علي‌اكبر شكارچي

«پنجگاه» عنوان تازه‌ترين اثر علي اكبر شكارچي نوازنده، آهنگساز و پژوهشگر پيشكسوت موسيقي كشورمان است كه در قالب يادواره‌اي براي پنج استاد بزرگ موسيقي ايراني منتشر شد.

به گزارش خبرگزاري مهر، آلبوم تصويري «پنجگاه» ساخته علي‌اكبر شكارچي و يادواره‌اي براي پنج استاد بزرگ موسيقي ايران است. اين اثر به ياد «عطا جنگوك، داريوش صفوت، هابيل علي‌اُف، محمدرضا لطفي و احمد مُحسن‌پور» ساخته شده و از روز دوشنبه ۲۵ تير در بازار موسيقي منتشر مي‌شود. اين آلبوم كه به صورت تصويري توسط موسسه‌ فرهنگي، هنري «كمان آواي آرش» تهيه شده شامل كمانچه‌نوازي و آوازهاي علي‌اكبر شكارچي است.

ابراهيم بهزاد در يادداشتي براي آلبوم «پنجگاه» نوشته است: «آوردگاهِ هستي، گاه آدمي را بر كيگاهِ اقبال مي‌نشاند و گاه او را سوار بر تختِ روان، رهسپارِ دهانِ بازِ خاك مي‌كند. و اما در كارگاه هستي، دستگاهِ راست پنجگاه، كه روزگاري پرده نشينِ گاهانِ خلوتِ بختياري و لُر و لك بود، با تير و تالِ شكارچي‌اي چيره‌دست، از حجاب مستوري به درآمده تا رازِ كهنه بادِ وزان در كوچِ دلگيرِ شاخِ رزان به مويه و آواز، به چنگ و ساز دوباره‌اش، باز سازد و باز نوازد. و گاهِ كوچ و سوز و سازِ پنج ققنوس افسانه‌اي در تولد دوباره راست‌پنجگاه، يادآور مولودي است كه با مرگ، زنده مي‌شود.»

علي‌اكبر شكارچي از نوازندگانِ بزرگ در عرصه كمانچه‌نوازي است كه تاكنون تاليف‌ها و آثار بسياري در زمينه موسيقي ايراني داشته است. آخرين اثري كه از شكارچي منتشر شده، آلبوم «چراغ افروخته» است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون