• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4135 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۵ تير

سه جايزه جشنواره زردآلوي طلايي ارمنستان براي ايران

فيلم «يوا» دو جايزه بهترين فيلم و بازيگري و «يك كاميون غروب» جايزه بهترين فيلمنامه جشنواره فيلم زردآلوي طلايي ارمنستان را از آن خود كردند.

به گزارش ايسنا، پانزدهمين جشنواره فيلم «زردآلوي طلايي» ارمنستان در شهر ايروان به كار خود پايان داد و در نهايت فيلم «يوا» از آناهيد آباد جايزه بهترين فيلم بخش «پانوراماي سينماي ارمنستان» و همچنين جايزه بهترين بازيگر مرد (شانت هاروتيونيان) را از آن خود كرد و جايزه بهترين فيلمنامه نيز به سجاد افشاريان و ابوالفضل صفاري براي فيلم «يك كاميون غروب» رسيد.

هر دو فيلم «يوا» و «يك كاميون غروب» در بخش «پانوراماي سينماي ارمنستان» جشنواره زردآلوي طلايي ارمنستان حضور داشتند.

اما در بخش رقابتي اصلي اين رويداد سينمايي كه اصغر فرهادي رياست هيات داوران را بر عهده داشت، جايزه زردآلوي طلايي بهترين فيلم به فيلم «آتش‌فشان» ساخته «رومن بوندارچوك» محصول مشترك اوكراين و آلمان اعطا شد و جايزه زردآلوي نقره‌اي نيز به «فورتونا» به كارگرداني «جرمينال روكس» از كشور سوييس رسيد.

در بخش مستند جشنواره زردآلوي طلايي ارمنستان كه فيلم «متهمان دايره بيستم» ساخته حسام اسلامي نيز به نمايندگي سينماي ايران حضور داشت، جايزه بهترين فيلم به «صورت فلكي دور» به كارگرداني «شوان ميزراهي» محصول مشترك امريكا، تركيه و هلند اختصاص يافت.

امسال فيلم اسپانيايي‌زبان «همه‌ مي‌دانند» جديدترين ساخته اصغر فرهادي نيز در بخش غيررقابتي جشنواره فيلم «زردآلوي طلايي» ارمنستان به روي پرده رفت و از اصغر فرهادي، «دارن آرنوفسكي»، «شين بيكر» و «جانفرانكو رُسي» به پاس نقش چشمگير در سينماي جهان با اعطاي جايزه يك عمر دستاورد سينمايي تقدير به عمل آمد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون