• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4135 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۵ تير

برنده اصلي چه كسي است

سهيل سراييان

برنده اصلي جام جهاني فرانسه بود يا كرواسي؟ شايد بهترين پاسخ «هيچ‌كدام» باشد. برنده اصلي جام جهاني كشور روسيه و مردم روسيه بودند. كشوري كه سال‌هاي زيادي است از پروپاگانداي غربي رنج مي‌كشد. در بسياري از رسانه‌هاي غربي به مردم‌شان مي‌گويند كه روس‌ها گوشت خرس مي‌خورند يا از صبح تا شب الكل مي‌خورند. اينگونه نيست. حالا كه جام جهاني به پايان رسيده و اكثرا مهمانان روسيه از اين ميزباني راضي بوده‌اند، بايد واقعيت‌ها را از اين كشور به همه گفت.

نسل جديد روسيه كه تازه در آستانه بيست‌سالگي هستند به مراتب كمتر از نسل‌هاي گذشته الكل مي‌خورند يا سيگار مي‌كشند. اكثرا دو‌ زبان خارجي را مي‌توانند صحبت كنند. روسيه از فرصت يك‌ماه جام جهاني بيشترين استفاده را كرد. آن هم در جهت از بين بردن تصاوير غلطي كه از آنها به دنيا ارايه شده بود.

در طول برگزاري مسابقات با مردم زيادي از سرتاسر دنيا صحبت كردم و براي شما نوشتم. به جز مشكلات خيلي جزئي همه از اخلاق، رفتار و مهمان‌نوازي روس‌ها راضي بودند. عده‌اي بودند كه فكر مي‌كردند آنها به خاطر جام جهاني خودشان را تغيير دادند و در بقيه ايام جدي و خشن هستند اما حقيقت اين نيست. روس‌ها فقط خودشان بودند، خود واقعي‌شان.

نكته جالب اينجاست كه امريكايي‌هاي زيادي به روسيه آمده بودند و حتي آنها هم شوكه شده بودند. ديويد ۲۵‌ساله بود و اهل ميشيگان. مي‌گفت: «من باورم نمي‌شود كه روسيه اينقدر مدرن است و‌ روس‌ها اين اندازه خونگرم هستند، من در مورد اينجا اشتباه مي‌كردم و قطعا دوباره به روسيه سفر مي‌كنم»

بايد ديد كه بعد از جام جهاني و با توجه به اينكه پول‌ زيادي وارد روسيه شده است، چه تغييراتي در جهت‌ توسعه بيشتر كشور‌ انجام خواهند داد. پوتين با وعده توسعه اقتصادي براي روسيه بار ديگر انتخاب شد و شايد بهترين زمان براي تحقق اين وعده همين حالا باشد.

اكثر مردم روسيه منتظر تغيير و تحولات جدي در اين كشور هستند. بيشتر ترجيح مي‌دهند تا روابط بهتري با كشورهاي جهان داشته باشند و بتوانند راحت‌تر به اين كشورها سفر كنند. روس‌ها تا قبل از ماجراي اوكراين در صدر جدول توريست‌هاي جهان بودند اما حالا مثل گذشته سفر نمي‌كنند.

برگزاري چنين مسابقاتي در هر ورزشي در يك‌ كشور‌ باعث مي‌شود تا فرصت‌هاي زيادي براي مردم آنجا ايجاد شود، كاش، روزي نوبت ما هم‌ شود تا به دنيا تصاوير ديگري از ايران نشان دهيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون