• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4141 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱ مرداد

رييس قوه قضاييه:

روزي نيست كه به قوه قضاييه هجمه نكنند

آيت‌الله آملي‌لاريجاني طي سخناني در همايش روساي نمايندگي‌هاي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور گفت: دشمنان در اين چهل سال تحريم كردند، جنگ كردند و تا امروز هم فشار‌هاي‌شان ادامه دارد اما مردم مقاومت كردند. امروز كاملا صريح و عريان دشمن در عرصه حاضر شده و تغيير رژيم را مي‌گويند و دنبال فروپاشي نظام هستند.

به گزارش ايسنا، وي خطاب به سفرا و نمايندگان جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور گفت: يك بحث‌هاي نظري هم بايد به بحث‌هاي ماهوي نظام جمهوري اسلامي داشته باشيد و اين پيام را برسانيد كه مبناي نظام بر اساس يك فلسفه‌ سياسي
بي‌بديل است.

وي تاكيد كرد: نظام جمهوري و راي مردم نشان داد كه حرف مردم حرف اول در دنيا است. جمهوري اسلامي، يك كشور با سرمايه‌هاي زياد است. در منطقه چقدر نيروهاي فكري مثل نيروهاي ايران داريم؟ اينها همه اقتدار نظام است اگر چه نتوانستيم آن‌طور كه بايد در خدمت اين نيروهاي فكري باشيم. با اين حال تكامل زيادي در مسير پزشكي و هسته‌اي داشتيم.

آملي‌لاريجاني گفت: برخلاف توهمات رييس‌جمهور امريكا كه به دنبال تلفن كردن به مسوولان جمهوري اسلامي است، سخنان روز [يكشنبه 31 تير] رييس‌جمهور كه مشابه فرمايشات رهبري بود از جنس تبليغ نبود و مناسب با امكانات كشور است. امروز قواي كشور هماهنگ‌تر هستند و گرچه بار اجرايي برعهده دولت است اما وظيفه شرعي و عقلاني است كه براي خنثي كردن توطئه دشمن كار جهادي كنيم.

 

دشمن شمشير را از رو بسته است

وي ادامه داد: دشمن فكر مي‌كند مي‌تواند از طريق بعد اقتصادي به مردم و نظام ضربه بزند. شعار ايماني ما در چهل سال اخير مشخص بوده است و فرق است ميان كسي كه قدرت اصلي را حق مي‌داند با آنكه غير را. ترامپ اصلا چه مي‌گويد؟

رييس قوه قضاييه افزود: جمهوري اسلامي امروز در منطقه قدرت حاكم است و با اقتدار داعش‌هاي مسلح را از كشورهاي تحت سلطه آنان بيرون كردند و آنهايي كه مي‌گفتند بيست سال جنگ با داعش لازم است و مي‌خواستند ما را مشغول كنند كه به حول الهي نسل‌شان از عراق كنده شد و ان‌شاءالله از سوريه هم كنده مي‌شود.

آملي لاريجاني افزود: سفراي جمهوري اسلامي و نمايندگان در رساندن پيام جمهوري اسلامي ايران كمك كنند. امروز ايران مقتدر‌تر از هر زمان ديگري است، دشمن شمشير را از رو براي از بين بردن نظام، بسته است. دشمن مي‌خواهد گلوگاه اقتصادي را ببندد اما اصل اين است كه اين‌طور نيست كه همه دنيا امريكا باشد.

 

دو سال حبس براي خانمي كه روسري برداشت

رييس قوه قضاييه با اشاره به هجمه‌ها عليه قوه قضاييه گفت: يكي از سدهاي نفوذ دشمن، قوه قضاييه بوده است و به همين منظور يكي از نهادهايي كه براي تخريب آن دشمنان برنامه داشتند، قوه قضاييه است. دختر خانمي يك جا رقصيده و فايلي را در فضاي مجازي قرار داده است، قوه قضاييه با آن برخورد كرده و آزاد شده است.

صدا و سيما مستندي پخش مي‌كند و تمام هجمه‌ها به قوه قضاييه وارد مي‌شود. خانمي كه كلي اتهامات دارد، از همان صدا و سيما مي‌بينيد، پخش مي‌شود كه فردي كه خودش را اقتصاددان مي‌داند، مي‌گويد اين خانم كه روسري بر چوب كرده را قوه قضاييه كار دارد اما با مفسدان اقتصادي كار ندارد كه اين نادرست است.

وي افزود: يك خانمي روسري خود را برداشته و مرتكب جرم شده و مي‌گويند ۲۰ سال حبس گرفته در حالي كه دو سال حبس به او داده شد اما چه هجمه‌هايي كه عليه دستگاه قضايي ايجاد نكردند.

 

عليه دو رييس قوه حرف زدند اما توجه نكرديم

رييس قوه قضاييه ادامه داد: برخي جملات مجلسي‌ها اين است كه براي هر حرف يا كاري پرونده تشكيل مي‌دهيد، خب، ما مي‌توانيم در رسانه بگوييم كه ايها الناس براي هركاري به قوه قضاييه مراجعه نكنيد اما نمي‌توانيم وقتي مراجعه كردند، رسيدگي نكنيم. برخي بست‌نشيني كردند، دشمني كردند، عليه دو رييس قوه حرف زدند كه ما هيچ توجهي نكرديم. ما كارمان درست باشد، ظلمي ‌نباشد مابقي را حق تعالي خودش دفاع مي‌كند. روزي نيست كه عليه قوه قضاييه حرفي نزنند.

رييس قوه قضاييه يادآور شد: در سال ۹۶، ۱۶ ميليون و ۳۰۰ هزار پرونده در قوه قضاييه تشكيل و به همين اندازه رسيدگي شده است. البته مقصود تعداد پرونده‌هاي يكتا نيست و منظور مشغول شدن ۱۶ ميليون نقطه در دستگاه قضايي براي رسيدگي است. قوه قضاييه كه با همه محدوديت‌ها در سال ۱۶ ميليون و ۳۰۰ هزار پرونده را در كنار وظايف ديگر خود رسيدگي كرده است، حالا امكان دارد يك جايي هم مشكلي ايجاد شود اما روي همان مشكل تمركز و تخريب مي‌كنند كه اين تخريب‌ها
بي‌مبناست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون