• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4141 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱ مرداد

حضرتي ،عضو هيات رييسه فراكسيون اميد:

در روزهاي پاياني سال 95 در حدود 2 ماه به انتخابات رياست‌جمهوري، تعدادي از ادمين‌هاي كانال‌هاي تلگرامي توسط يكي از نهادهاي اطلاعاتي بازداشت شده‌اند. هنوز حكمي از سوي قوه قضاييه براي اين افراد صادر نشده است و برخلاف اصل 32 قانون اساسي اين افراد تفهيم اتهام نشده‌اند و برخلاف اصل 35 تا مدت‌ها وكيل نداشته‌اند.

دوره بازجويي از اين افراد طولاني شده و برخي خانواده‌هاي اين افراد از وضعيت آنها بي‌خبر بوده‌اند. چرا پيش از برگزاري انتخابات اين افراد دستگير نشده بودند و تنها 2 ماه مانده به انتخابات رياست‌جمهوري و در آستانه نوروز كه بسياري از نهادها تعطيل هستند، اين افراد دستگير شدند؟

در جنگ رسانه‌اي، ادراكي و رواني به‌سرمي‌بريم و مهم‌ترين ابزار كشورهاي مخالف براي ضربه زدن به ايران پيش از آنكه جنگ اقتصادي، ديپلماسي و رسانه‌اي باشد، جنگ رواني است. امروز رسانه ملي چقدر نقش در تنظيم فضاي رواني كشور داشته و مردم روزانه تا چه ميزان اطلاعات خود را از طريق اين رسانه تامين مي‌كنند؟ بايد به رسانه‌هاي داخلي اعتماد كنيم.

نهادها، ارگان، سازمان‌ها، سردمداران و سياستگذاران در كشورهاي پيشرفته با صاحبان رسانه‌ها صبحانه كاري مي‌گذارند و درخصوص حدود و مسائل روز جامعه مشورت مي‌كنند، اما ما فكر مي‌كنيم به غير از رسانه ملي و يك روزنامه خاص، مابقي جاسوس و ضدانقلاب هستند.

دستگير كردن، محدود كردن و بستن رسانه‌هاي مختلف راه‌حل حفظ امنيت رسانه‌اي و اطلاعاتي در كشور نيست، چرا كه اين كار سبب خودسانسوري روزنامه‌ها و بازكردن ميدان براي رسانه‌هاي خارجي مي‌شود.

كانال‌هاي تلگرامي دستگير شده در سال 96 پس از چند ماه تبرئه و آزاد شدند، اما آسيب‌هاي اين اتفاق گريبان رسانه‌ها را رها نكرده و آنها همچنان مجبور به خودسانسوري هستند.

رسانه ملي از ميان 3 هزار شخصيت سياسي، اقتصادي، فرهنگي و داراي تحصيل به استفاده از كمتر از 100 نفر بسنده كرده است و با اين تفكر مي‌‌خواهند به جنگ با رسانه‌ها بروند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون