• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4143 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳ مرداد

با مردم آشتي كنيم

محمد نعيمي‌پور

كليد قفل مشكلات داخلي و خارجي كشور را بايد در نوع مواجهه حاكميت با مردم جست‌وجو كرد. مهم‌ترين مقدمه اجراي هر نوع راهكاري اتكا به وحدت و انسجام داخلي است. گروه فشار امريكايي به پشتوانه مشكلات داخلي، تنش‌ها و ناآرامي‌هاي داخلي ايران است كه اينچنين مي‌تازد. نقشه راه حياتي امروز مسوولان بايد آشتي با مردم باشد. اصلاح‌طلبان بايد در اين زمينه كار منسجم و متشكلي در كنار جلب نظر جريان‌هاي سياسي انجام دهند تا اين مهم محقق شود. امروز امريكا مي‌خواهد تا نارضايتي‌هاي مردم را تبديل به اهرم فشار بر جمهوري اسلامي كند. نبايد انكار كرد كه ناملايمت‌هاي زيادي براي مردم ايجاد كرديم و باعث نارضايتي آنان شديم. برخي گروه‌ها راه سركوب و برخورد قهرآميز با مردم را انتخاب كردند. اكنون بايد جبران مافات كرده و با مردم به گفت‌وگو بنشينيم. اين روزها عده‌اي مي‌خواهند تا سرمايه اجتماعي را عليه نظام جمهوري اسلامي به كار بگيرند، ما اتفاقا از اين سرمايه بايد در جهت امنيت و منافع ملي استفاده كنيم.

مردم در تمام اين سال‌ها درك درستي از زمامداران داشتند و نمي‌توان شاهدي آورد مبني بر اينكه مردم ايران به خاطر لجبازي منافع كشور را به خطر انداخته باشند. مشكل اينجا است كه جرياني در كشور، مردم را محرم و معتمد خود ندانسته است. الان زمان آن فرا رسيده كه اگر اشتباهي كرده‌ايم، عذرخواهي كنيم. در غير اين صورت انتظار نداشته باشيم كه در پيگيري راه‌حل‌ها، ملت ما را حمايت كرده و رفتاري به نفع مسوولان داشته باشد. كشور در شرايط خيلي سختي قرار گرفته و ما كه در 40 سال گذشته توانستيم كاري كنيم كه اجنبي براي ما تصميم نگيرد، روزهاي سخت‌تري را مي‌گذرانيم. الان بايد با درك جديدي از شرايط به دنبال راهكار باشيم.

لازم است كه تكليف همه غرض‌ورزان و عوامل بيگانه نفوذي به نظام را روشن كرده و ظرفيت‌هاي اقتصادي كشور را در راه رفاه مردم صرف كرد. غارتگران بيت‌المال بايد شناسايي شوند تا منابع مالي‌اي كه آنان نابوده كرده‌اند، استيفا شده و در راه رفاه مردم به كار گرفته شود.

همچنين در حوزه سياست خارجي بايد با كشورها پاي ميز مذاكره برويم. البته من اسراييل را استثنا مي‌دانم؛ چرا كه خواسته‌اي جز سرنگوني جمهوري اسلامي ندارد. عربستاني‌ها نيز تازه به دوران رسيده‌هايي هستند كه فعلا منافع‌شان با اسراييل گره خورده است اما بالاخره در امريكا مي‌توان لابي‌هايي را انجام داد و بايد با مخالفان ترامپ بيشتر صحبت كرد. در عين حال ترامپ يك تاجر بي‌تعهد و بي‌پرنسيب است كه تصور مي‌كند سياست محل تجارت‌هايي از نوع گردن كلفتي و سرمايه‌داري بي‌بند و بار است. بنابراين لابي‌هاي‌مان در امريكا را نيز بايد فعال كنيم. يك راهكار مهم پيش روي ما است؛ اعتماد مردمي كه روش‌ها و سياست‌هاي ما را نابخردانه مي‌دانستند، بايد دوباره جلب شود.

عضو شوراي مركزي حزب اتحاد ملت ايران

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون