• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4143 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳ مرداد

قاسم ميرزايي نيكو:

حصر مثل بيماري لاعلاجي شده است

قاسم ميرزايي‌نيكو، عضو فراكسيون اميد روز گذشته در نطق ميان دستور خود در صحن علني مجلس با بيان اينكه ما به مردم قول داديم كه تدبير كنيم اما چرا بداخلاق شديم، گفت: چه بگويم از هزار داستان هزار دستان، 1400 سال پيش پيامبر اسلام در سرزمين جاهليت با تمدن‌ خود گفت‌وگو كرد، او گفت براي تمام كردن اخلاق برانگيخته شدم و به مردم اصول اصلاحات را ياد داد.

به گزارش اعتمادآنلاين، او با بيان اينكه مردم نه شرقي هستند نه غربي آنها به جمهوري اسلامي راي دادند، اظهار داشت: در دوران اصلاحات و سازندگي و دوران بگم بگم‌ها و دوران بي‌برجام جايي نرفتند. در وضعيتي كه جهان به آن مبتلا است ايران مي‌تواند پرچمدار حق در بازي گلادياتورها باشد و به دشمنان بگويد كه اگر دين نداريد حداقل آزاده باشيد.

ميرزايي نيكو گفت: در سال 2001 رييس‌جمهور وقت طرحي به نام گفت‌وگوي تمدن‌ها را مطرح كرد كه نام ايران را به خوبي در بين جهانيان مطرح كرد. حذف اصلاح‌طلبان و نظارت استصوابي شوراي نگهبان، تفتيش دانشجويان، شطرنجي كردن سيد محمد خاتمي و برخورد گزينشي با اقليت‌ها و البته حصر رهنورد و مير حسين موسوي و مهدي كروبي مثل بيماري لاعلاجي به جان كشور افتاده است.

اين نماينده اصلاح‌طلب مجلس گفت: ما نبايد به اين مردم دروغ بگوييم و منافع گروهي را بر منافع فردي ترجيح بدهيم. باور كنيم كه مردم مي‌فهمند. وقت آن رسيده كه به اين موضوعات توجه كنيم: پايان چندصدايي در داخل، حذف دولت موازي غير پاسخگو با نهادهايي كه تصميم مي‌گيرند، به كارگيري مديران كارآمد.

ميرزايي‌نيكو اظهار كرد: بنده در شعارهاي انتخاباتي هم گفته‌ام بنده از آينده خبر نمي‌دهم، وعده نمي‌دهم، دكاني هم به جز سينه زدن زير پرچم سيد سالار اصلاحات اباعبدالله الحسين(ع) بلد نيستم، اما از نبايدها گفتم، ما به اين مردم نبايد دروغ بگوييم، منافع فردي و گروهي را بر خرد جمعي ترجيح ندهيم، به اموال مردم دست درازي نكنيم و باور كنيم كه مردم مي‌فهمند و دانستن حق مسلم آنها است.

او افزود: در بيان راهكار عملي براي برون رفت از مشكلات تنقيح قانون در سياست داخلي و پايان چند صدايي در سياست خارجي، حذف دولت موازي غير پاسخگو با نقش پررنگ بعضي از نهادها كه اختيار بي‌پايان براي خود قائل هستند و همه جا نظارت استصوابي دارد و انسجام در ساختار مديريت كشور را تحت سيطره دوگانگي تخريب كرده است، در شرايط فعلي تنها راه مديريت مديران كارآمد و اولويت اداره كشور است، منشأ بسياري از جلوگيري از مفاسد، تبعيض، جلوگيري يا كم اثر كردن راي مردم است.

ميرزايي‌نيكو گفت: جامعه ايران با سلايق گوناگون در سطوح مختلف است، بي‌اعتنايي به اين تنوع و تكثر و ناديده گرفتن تسامح و تساهل بلكه تعمد در انكار آن از جمله مهم‌ترين عوامل خشم و نارضايتي مردم است، شوراي نگهبان ضامن و پاسدار حقوق ملت است، ليكن نتيجه محدوديت فضاي تنفس سياسي و محروم كردن استفاده از ظرفيت شهروندان با كفايت و ملي ولو مخالف و معاند و كاهش اعتماد بوده است.

او گفت: بازسازي نظام قضايي، زدودن لايه‌هاي فساد، قانون‌گريزي و قانون ستيزي، سياست زدگي و شفافيت در اطلاع‌رساني به‌جاي تشكيل ستادهاي عريض و طويل وامانده، تغيير در ساختار اقتصاد ملي، توقف دخالت بيجا و حذف بنگاه‌هاي حاكميتي تجديد قوا است كه نظارت از طريق مطبوعات مستقل آزاد، پارلمان قدرتمند برآمده از حق احزاب و نهادهاي مدني با گسترش تبعيض و فساد رابطه معكوس دارد.

ميرزايي‌نيكو افزود: پايان تحقير جامعه با مداخلات ناروا در حريم خصوصي آنها، برداشت‌هاي خاص از دين و قانون اساسي و فلسفه آن دستاويز عده‌اي شده است كه حريم خصوصي را به بهانه‌هاي مختلف و توهمي بشكنند و نهايت كرامت و برابر شمردن همه شهروندان ايراني با هر عقيده، مرام و سبك زندگي مستلزم تغيير نگرش جدي در زندگي خصوصي است و مبنا بايد نظم و عفت عمومي پذيرفته شده در عرف و فراتر از آن با خود مردم است.

اين نماينده مردم در مجلس دهم، يادآورشد: كم هزينه‌ترين راه اصلاح اصلاحاتي درون زا و متكي بر پتانسيل‌ها و خلاقيت‌هاي ملت است و لازمه آن تمكين به قانون و گفت‌وگوي ملي و مراجعه به آراي مردم است، دفاع از حق انتقاد، اعتراض شايسته و احترام به انسانيت گام‌هاي شاخص به سوي فرداي بهتر است.

عضو كميسيون شوراها و امور داخلي كشور در مجلس شوراي اسلامي، تاكيد كرد: چهل سال گذشت نان نخوردن بلدي نمي‌خواهد، اما ما بلد نيستيم نينديشيم، به قول پابلو نرودا، به آرامي آغاز به مردن مي‌كني اگر سفر نكني و كتابي نخواني، زماني كه خودباوري را در خودت بكشي، وقتي نگذاري ديگران به تو كمك كنند، امروز زندگي را آغاز كن، مخاطره كن، كاري كن كه نگذاري به آرامي بميري.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون