• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4143 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳ مرداد

تاكنون آقازاده‌اي دستگير نشده است

غلامحسين محسني‌اژه‌اي، سخنگوي قوه قضاييه روز گذشته در نشستي با مسوولان پليس آگاهي تهران گفت: تخلفاتي در دو حوزه مهم يعني يكي در حوزه توزيع ارز و در حوزه ثبت سفارش براي وارد كردن كالا اتفاق افتاده است. تا به امروز 13 نفر دستگير و بازداشت شده‌اند كه در رابطه با ثبت سفارش 5 نفر و در رابطه با كنترل بازار چند نفر بازداشت هستند.

به گزارش فارس، وي افزود: يكي از اين افراد عامل بانك مركزي بوده كه صرافي نداشته است، بايد ببينيم بانك مركزي از اقدامات اين فرد اطلاع داشته است يا خير. دو نفر از صرافان مجاز هم كه يكي از آنها مجوزش براي استان ديگري است و در تهران صرافي داشته است و تخلفات متعددي داشته‌اند، دستگير شده‌اند كه از افراد متعدد كارت ملي را اجاره كرده‌اند و ارز دولتي گرفته‌اند. سه نفر از افرادي كه با اين صرافان مرتبط بودند هم بازداشت شده‌اند.

اژه‌اي در مورد كساني كه ارز دولتي‌دريافت كرده‌اند نيز گفت: مواردي از كساني كه ارز دولتي دريافت كرده‌اند در مرحله تحقيقات است و نمي‌توانيم بگوييم چند نفر از افرادي كه ثبت سفارش كرده‌اند مرتكب تخلف شده‌اند. تعدادي از افراد واردات داشتند اما نه به ميزان ارز و برخي در نوع كالا مرتكب تخلف شده‌اند. در حال پيگيري اين اقدامات از وزارت اطلاعات و تعزيرات هستيم اما اين دو دستگاه چيزي به ما منتقل نكردند.

سخنگوي قوه قضاييه ادامه داد: در حال حاضر مديركل سازمان توسعه تجارت و معاونش و خانمي كه ثبت سفارش كرده است، بازداشت هستند. 57 شركت تخلف كرده‌اند كه از اين 57 شركت بازپرس با كمك ناجا در حال بررسي پرونده است.

سخنگوي قوه قضاييه همچنين در پاسخ به اين سوال كه آيا تاكنون در ميان دستگير‌شدگان آقازاده‌ها هم بوده‌اند يا نه، گفت: تاكنون در دستگيري‌ها آقازاده‌اي نبوده است البته هم پسر آقا بوده است و هم پسر خانم اما آن اصطلاحي كه امروزه رواج دارد به نام آقازاده نه نداشته‌ايم.

معاون اول قوه قضاييه همچنين درخصوص ممنوع‌الخروج بودن افرادي كه در تلاطم بازار ارز و سكه و خودرو نقش داشته‌اند، گفت: ما در خصوص اين موضوعات بيش از 50 نفر را ممنوع‌الخروج كرده‌ايم. البته اين افراد فعلا در مظان اتهام هستند و اين ممنوع الخروجي به معناي اتهام نيست بلكه يك قرار تاميني محسوب مي‌شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون