• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4143 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳ مرداد

چالش انتخاب سه نفر نهايي بهترين بازيكن سال فيفا

خداحافظ نيمار

شايد جذاب‌ترين نفر ليست بهترين بازيكن سال فيفا واران باشد. مدافع مياني تيم ملي فرانسه و باشگاه رئال مادريد. جوان 25 ساله‌اي كه حالا غير از قهرماني يورو تمام افتخارات ممكن را به دست آورده. گل سر سبد اين افتخارات هم قهرماني جام جهاني در روسيه بود. هرچند به نظر نمي‌رسد با توجه به سياست‌هاي فيفا و پست بازي واران، او در بين سه نفر نهايي جا بگيرد، اما حضور يك مدافع 25 ساله در بين 10 بازيكن برتر جهان، نشان مي‌دهد كه او چه دوران فوق‌العاده‌اي را پشت سر گذاشته. هرچند سال گذشته چهار مدافع و يك دروازه‌بان در ليست نهايي فيفا جا گرفته بودند و امسال اين تعداد به يك نفر كاهش داشته. حال بايد ديد عملكرد عالي اين مدافع فرانسوي كارشناسان فيفا را مجاب مي‌كند كه او را جزو سه نفر نهايي هم قرار دهند يا خير.

غير از واران، در ليست 10 نفره فيفا اسم غير قابل حدسي به چشم نمي‌خورد. رونالدو و مسي كه هميشه حضور دارند. گريزمان و ام‌باپه بازيكنان تاثيرگذار تيم قهرمان جام جهاني هستند، دي‌بروينه و هازارد و هري كين هم در ليگ جزيره هم در جام جهاني خوش درخشيدند، صلاح كه فصل بي‌نظيري را با ليورپول سپري كرده بود و در نهايت مودريچ دوست‌داشتني. رهبر شطرنجي‌پوشان كروات كه تا يك قدمي جام جهاني رفت اما به آن نرسيد.

نكته جالب توجه ليست فيفا نبود هيچ بازيكني از تيم ملي برزيل است. سلسائوي حذف شده در مرحله يك‌چهارم نهايي جام‌جهاني از لحاظ كارشناسان فيفا هيچ بازيكني كه در حد و اندازه‌هاي مرد سال فيفا باشد را نداشته. حتي نيمار. ستاره برزيلي‌ها كه سال گذشته جزو سه نفر نهايي توپ طلا و سه نفر نهايي برترين بازيكن سال فيفا بود، امسال با توجه به مصدوميت قبل از مرحله يك هشتم يوسي‌ال و ناكامي در جام جهاني، حتي جزو ليست 10 نفره هم قرار نگرفت تا ثابت شود غلت زدن‌هاي بيهوده روي چمن ورزشگاه‌ها براي هيچ فوتبال دوست و كارشناسي جذاب نيست!

حال اگر بخواهيم يك پيش‌بيني بر اساس انتخابات هميشگي فيفا داشته باشيم، مي‌توان گفت كه امسال فيفا با يك چالش بزرگ در انتخاب سه نفر نهايي مواجه است. به احتمال زياد يكي از سه نفر نهايي رونالدو باشد. آقاي گل و قهرمان ليگ قهرمانان و زننده چهار گل در جام جهاني. نفر بعدي هم به احتمال زياد مودريچ خواهد بود. كسي كه عملكردي بسيار خوب در تمام بازي‌هايي كه به ميدان رفته را داشته. اما انتخاب يك نفر ديگر از بين اين همه ستاره‌اي كه هر كدام به نحوي تاثيرگذار بودند كار سختي است. مثلا مسي در لاليگا خوب بود و در ليگ قهرمانان متوسط و در جام جهاني خيلي ضعيف. صلاح در ليگ قهرمانان و ليگ جزيره عالي بود و در جام جهاني هيچ درخششي نداشت. هر چند مصدوم هم بود. هري كين آقاي گل جام جهاني به حساب مي‌آيد و نفر دوم گلزني ليگ جزيره با وجود ماه‌ها مصدوميت. هازارد و دي‌بروينه جزو بهترين‌هاي ليگ جزيره بودند و تيم‌شان را به مقام سومي جهان رساندند. ام‌باپه و گريزمان به واسطه قهرماني فرانسه بسيار مورد تمجيد قرار گرفتند، اما عملكرد آنها در لاشامپيونه و لاليگا و چمپيونزليگ آنچنان كه بايد و شايد چشمگير نبوده. حال بايد ببينيم كارشناسان درخشش در كدام جام را بيشتر ملاك قرار مي‌دهند. آيا ممكن است مسي بعد از سال‌ها به جمع سه نفر نهايي راه پيدا نكند؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون