• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4149 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۰ مرداد

پيشنهادِ هُمايون

حجت نظري

روز دوشنبه بود كه پيشنهاد همايون شجريان براي اجراي رايگان كنسرت خياباني در برخي از رسانه‌ها منتشر شد. پيشنهادي كه توجه مرا هم به خودش جلب كرد. چرا كه اين موضوع قبل‌تر بارها در كميسيون فرهنگي- اجتماعي شوراي شهر مطرح شده و در نهايت منجر به اين شد كه براي نخستين‌بار در تهران رديف بودجه مستقلي تحت عنوان «نشاط اجتماعي» براي شهرداري تهران تصويب شود. بر اساس مصوبه شوراي شهر، شهرداري تهران مكلف شد كه اين بودجه را براي ارتقاي نشاط اجتماعي و توسعه شادي در پايتخت هزينه كند و در همين راستا نيز پيش بيني كرديم مناطقي كه نياز بيشتري به شادي و نشاط در ميان ساكنانش وجود دارد، در اولويت قرار بگيرند.

پيگيري اين مصوبه در سطح محلات و مناطق شهرداري ادامه داشت و برنامه‌ها و جنگ‌هاي شادي نيز در همين راستا برگزار شد. اما پيشنهاد همايون شجريان را بايد به فال نيك گرفت. چرا كه اين براي نخستين‌بار است كه چهره‌اي شناخته شده، به جاي اينكه بنشيند و در صفحه‌هاي مجازي‌اش از زمين و زمان انتقاد كند و تنها به ايراد گرفتن بپردازد، خود وارد گود شده و مي‌خواهد براي شادي و حال خوب مردم مشاركت كند. اين اقدام شايسته تقدير و حمايت است. پيشنهاد خوبي مطرح شده و حالا، اين مسوولان و متوليان امر هستند كه بايد حمايت خود را از اين پيشنهاد اعلام كنند. خوشبختانه بازخورد پيشنهاد آقاي شجريان بسيار خوب بوده و تا جايي كه من با عقايد و منش مجموعه اعضاي شوراي شهر و شهرداري تهران آشنايي دارم، موافق اجراي آن هستند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز آنطور كه من پيگيري كرده‌ام مخالفتي با اين اقدام ندارد ...

و اگر شوراي تامين نيز مخالفتي نداشته باشد، همه‌چيز آماده است تا اولين تجربه از مشاركت يك چهره شناخته شده براي افزايش نشاط و روحيه هموطنانش ثبت شود.

محل‌هايي نيز براي برگزاري اين كنسرت در تهران وجود دارد كه بوستان ولايت كه بخش عمده آن در منطقه 19 واقع است، بوستان سرخه حصار در منطقه 13، پارك آزادگان در منطقه 15، ميدان مشق در منطقه 12 و... از جمله آنهاست و من شخصا اميدوارم كه برگزاري اين مراسم، براي نخستين‌بار دريكي از مناطق جنوبي تهران انجام شود.

موضوع ديگر اما تاثيرات اجراي اين كنسرت است. من ضمن اينكه از ديگر هنرمندان و ورزشكاران براي مشاركت در شادي شهر و همشهريان و هموطنان‌مان دعوت مي‌كنم، اميدوارم كه همه براي ارتقاي شادي در كنار هم باشيم. همه ما متوجه مشكلات و اوضاع كشور هستيم و چقدر خوب مي‌شود كه اگر مردم و مسوولان دركنار هم، براي دقايقي هم كه شده دغدغه‌اي از دغدغه‌هاي يكديگر كم كنيم.

در پايان مي‌خواهم پيشنهاد كنم كه با همكاري شوراي شهر، شهرداري، وزارت ارشاد، نيروي انتظامي و... زمينه‌اي ايجاد شود تا هرچند وقت يك‌بار يا در فواصل زماني مشخص، مردم در نقطه‌اي از شهر جمع شده و امكان پرداختن به برنامه‌هاي شاد گروهي براي‌شان فراهم شود. به نظر مي‌رسد نياز است ساعاتي از سال، خيابان را در اختيار مردم بگذاريم تا در آن به ورزش و شادي بپردازند. همه ما ديده‌ايم كه شادي پس از پيروزي و بازي‌هاي خوب تيم ملي كشورمان در مسابقات جام جهاني، چه روحيه‌اي در مردم ايجاد كرد. چقدردل همه ما براي خنديدن در كنار يكديگر و هموطنان‌مان تنگ شده و كاش همه ما بدانيم كه مردم شادي مي‌خواهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون