• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4167 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۳ شهريور

طرح سوال از رييس‌جمهور با توجه به تغيير اولويت‌ها بي‌فايده است

فرج ا... رجبي

به نظر مي‌رسد در شرايط كنوني طرح سوال از رييس‌جمهور به‌ويژه با توجه به نوع سوالات مطرح‌شده كه به دليل فاصله زماني طرح سوالات با زمان كنوني، چندان متمركز بر حساسيت‌ها و اولويت‌هاي شرايط فعلي مملكت نيست، فايده چنداني نداشته باشد.

من از امضاكنندگان سوال از رييس‌جمهور نيستم اما سوال از رييس‌جمهور، حق مجلس است و ما به نمايندگان سوال‌كننده احترام مي‌گذاريم همچنان كه آنها هم بايد به ما كه اين طرح را امضا نكرديم، احترام بگذارند.

طرح سوال از رييس‌جمهور حتما رويكرد سياسي دارد و اشكالي هم ندارد چنان‌كه امضا نكردن ما هم مي‌تواند رويكرد سياسي داشته باشد كه اين موضوع هم اشكالي ندارد؛ اما دليل اينكه ما اين طرح را امضا نكرديم، توجه به شرايط ويژه كشور بود.

وقتي رهبري از سران سه قوه مي‌خواهند كه در جلساتي از اختيارات ويژه استفاده كنند، نشان‌دهنده اين است كه ما در يك شرايط ويژه هستيم. در حال حاضر ما نمي‌توانيم دقيقا شرايط كنوني را ارزيابي كنيم اما با توجه به شرايط سياسي و اقتصادي و نيز تعاملات منطقه‌اي، به نظر مي‌رسد كه ما بايد با جبهه واحدي با مسائل برخورد كنيم، لذا ممكن است اين ماجرا منجر به تنشي بشود كه به صلاح مملكت نيست.

در شرايطي كه امريكا در همين ايام با استفاده از برجسته‌ترين افراد در حوزه بين‌المللي، گروه اقدام، عليه ايران را تشكيل مي‌دهد و به‌صورت يكپارچه عليه ما عمل مي‌كند و در شرايطي كه ما در جنگ اقتصادي بوده و در شرايط منطقه‌اي با دشواري‌هاي جدي روبه‌رو هستيم و گاه كشورهاي دوست، مواضع متناقضي مي‌گيرند، تضعيف هر يك از قوا مي‌تواند در عدم موفقيت آنها تاثير بسزايي بگذارد.

رييس‌جمهور در پاسخ به نمايندگان بايد روشن‌تر صحبت كند و هرچند ممكن است برخي مسائل قابل‌طرح نباشد اما مخاطبش صرفا نبايد نمايندگان باشند و بايد با ملت هم‌ سخن بگويد و مسائل را تشريح كند. اگر هم درجايي لازم است مسووليت اقداماتش را بپذيرد، اين كار را انجام دهد و مسووليت اقدامات وزرايش را بپذيرد و درعين‌حال اقداماتي را كه بناست با استفاده از ظرفيت ملي در جهت جبران گذشته صورت پذيرد براي مردم شرح دهد.سوالات مطرح‌شده برخي نمايندگان كه قرار است آقاي روحاني به مجلس بيايد و به آن پاسخ دهد، سوالاتي در سطح وزراست و مي‌شد نمايندگان براي جواب اين سوالات با استفاده از ابزارهاي قانوني خود به سراغ وزراي مربوطه مي‌رفتند. به‌هرحال طرح سوال از رييس اعلام وصول‌شده و اميدوارم درنهايت آمدن آقاي رييس‌جمهور به مجلس و پاسخگويي ايشان به نفع كشور تمام شود.

نماينده شيراز در مجلس شوراي اسلامي

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون