• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4167 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۳ شهريور

روحاني مجلس را قانع خواهد كرد

محمد فيضي زنگير

 

در حال حاضر ازنظر اقتصادي، كشور وضعيت مناسبي ندارد و زندگي مردم هم با مشكلاتي روبرو شده است. اقتصاد هم در خلأ نيست و از ساير عوامل تاثير مي‌پذيرد. اگر يك بُعد اين آشفتگي از ناحيه قوه مجريه باشد، اما درعين‌حال از ساير جاها و از بُعد سياسي نيز تاثير مي‌پذيرد و من فكر مي‌كنم نياز است كه دولت در سه سال باقيمانده كاري خود، تمركز بيشتري را براي حل چالش‌هاي اقتصادي كشور بگذارد.

در اين رابطه نياز است كه رييس‌جمهور و زيرمجموعه ايشان بيشتر با مردم سخن بگويند تا مردم هم با واقعيت‌ها بيش از گذشته آشنا شوند و بتوانند براي آينده خود برنامه‌ريزي كنند. عدم ارتباط مسوولان با جامعه هميشه به عنوان يك آفت مطرح بوده كه اميدوارم اين ارتباط و تعامل افزايش پيدا كند.

من از استيضاح‌كنندگان وزير اقتصاد نيستم و دولت را هم بي‌كفايت نمي‌دانم و معتقدم اين افراد، همه، دغدغه اداره هرچه ‌بهتر كشور را دارند اما به دولتمردان توصيه مي‌كنم ارتباط خود را با مردم بيشتر كنند. من موافق طرح عدم‌كفايت سياسي رييس‌جمهور نبوده و آن را صد درصد سياسي و جناحي و در حقيقت نوعي تسويه‌حساب سياسي مي‌دانم. همه سياست‌مردان بايد سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص اتحاد و همدلي ملي را در دستور كار خود قرار دهند و به‌هيچ‌عنوان اهداف سياسي خود را كه منجر به تضعيف نظام خواهد شد، پيگيري نكنند.

اگر اختلافات داخلي بالا بگيرد تحريم كنندگان احساس خواهند كرد كه موفق شده‌اند و تصور مي‌كنند با به هم ريختن نظام اقتصادي كشور، نظام سياسي را هم به هم مي‌ريزند و موجب شادماني آنها خواهد شد. نابساماني‌هاي كنوني كشور را نبايد متوجه يك قوه كرد. مسووليت كمبودها در جامعه، هم به عهده مجلس است و هم بر عهده قوه قضاييه و دولت و اين يعني اگر مشكلي وجود دارد، متوجه همه نهادهاي حاكميتي است و راه برون‌رفت از اين چالش تنها در همكاري و تعامل قواست.

به نظر من طرح عدم‌كفايت سياسي رييس‌جمهور در مجلس مطرح نمي‌شود و آقاي روحاني هم در پاسخ به سوال نمايندگان حتما مجلس را قانع خواهد كرد.

نماينده اردبيل در مجلس شوراي اسلامي

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون