• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4167 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۳ شهريور

كانال‌شكني بورس در پايان مرداد

بازيگران بورس تهران در هفته گذشته در مجموع با رشد فزاينده قيمت سهم‌ها روبه‌رو شدند و شاخص كل نيز در نتيجه اين رشد قيمت بارها كانال‌شكني كرد. طي هفته اخير بورس تهران بار ديگر با نوسانات زيادي روبه‌رو شد كه همچون هفته‌هاي پيش علت عمده آن قيمت ارز بود. با اينكه قيمت سهم‌ها در بورس تهران طي دو روز ابتدايي هفته با افزايش فزاينده‌اي همراه بوده و شاخص كل بارها كانال‌شكني كرد، در آخرين روز معاملاتي در گروه‌هاي زيادي شاهد كاهش قيمت بوديم؛ هرچند كه تعدادي از سهم‌هاي شاخص‌ساز با افزايش قيمت روبه‌رو شدند و توانستند شاخص كل هم وزن را در سطح بالاتري نگه دارند.

در پايان معاملات هفته منتهي ۳۰ مرداد، شاخص كل با ۶۴۳۴ واحد افزايش نسبت به هفته قبل، به رقم ۱۳۶ هزار و ۹۱۰ واحد رسيد. شاخص بازار اول با ۵۵۳۵ واحد افزايش به رقم ۱۰۰ هزار و ۸۰۴ واحد بالغ شد و شاخص بازار دوم با ۹۰۲۳ واحد افزايش عدد ۲۷۲ هزار و ۹۶۱ واحد را تجربه كرد و به اين ترتيب شاخص بازار اول با ۵.۸ درصد و شاخص بازار دوم با ۳.۴ درصد افزايش نسبت به هفته قبل مواجه شدند.

در پنج روز كاري اين هفته، ارزش كل معاملات اوراق بهادار به ۳۳۶۴ ميليارد تومان بالغ شد كه نسبت به هفته قبل ۳۵ درصد افزايش يافته است. همچنين تعداد ۱۵ هزار و ۲۴۲ ميليون اوراق بهادار در بيش از ۴۶۸ هزار نوبت مورد معامله قرار گرفت و به ترتيب ۸۵ درصد افزايش و ۱۵ درصد كاهش را نسبت به هفته گذشته تجربه كرد. اين درحالي است كه تعداد ۵۸ ميليون واحد از صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري قابل معامله در بورس تهران به ارزش كل بيش از ۵۹۹ ميليارد ريال مورد معامله قرار گرفت و به ترتيب با ۴۴ درصد و ۴۳ درصد كاهش نسبت به هفته گذشته همراه شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون