• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4167 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۳ شهريور

تحقق فروش يكساله در 4 ماه

فولاد خوزستان نيمي از فروش سال ۱۳۹۷ را در 4 ماه محقق كرد.

با وجود خروج امريكا از برجام و تشديد تحريم‌ها، شركت فولاد خوزستان بزرگ‌ترين عرضه كننده شمش فولاد كشور توانست طي چهار ماه از سال ۱۳۹۷ پنجاه درصد از برنامه صادرات شمش و فروش امسال خود را محقق كند.

محمد كشاني مدير عامل شركت فولاد خوزستان اين خبر را در پيام تبريكي به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار، خطاب به روابط عمومي شركت و خبرنگاران علام كرد.

كشاني تصريح كرد: برنامه صادرات شمش فولاد خوزستان براي كل سال ۱۳۹۷ دو ميليون تن پيش‌بيني و برنامه‌ريزي شده اما تا پايان تيرماه يعني فقط ظرف چهارماه از سال، بيش از پنجاه درصد آن يعني يك ميليون و هشتاد و نه هزار تن محقق شده است.

او دستيابي به اين ركورد را يك موفقيت عالي در مديريت بحران و فروش صادراتي شركت در شرايط تشديد تحريم‌ها توصيف كرد.

در پيام تصويري كه به مناسبت ۱۷ مرداد، روز ملي خبرنگار روي صفحه رسمي شركت فولاد خوزستان در اينترنت و شبكه‌هاي اجتماعي داخلي قرار گرفته است، محمد كشاني خطاب به خبرنگاران كشور افزود: با وجود اينكه همه تحريم‌ها عليه كشورمان تشديد شده و از ابتداي امسال با خروج امريكا از برجام تصور اين بود كه مشكلات جدي در صنعت و توليد فولاد رخ دهد، ما در فولاد خوزستان نگراني نداريم چرا كه طي ۴۰ سال گذشته بحران‌هاي سخت‌تر از اين را هم پشت سر گذاشته‌ايم.

همكاران قديمي‌تر فولاد خوزستان به خوبي تجربه‌هاي ارزشمندي از ايستادگي و مقاومت به ياد دارند كه چگونه طي ۸ سال دفاع مقدس و پس از آن در برابر مشكلات، تحريم‌ها و محدوديت‌ها ايستادگي كرده‌ايم.

كشاني توليد ۴ ماهه شركت را يك ميليون و چهارصد و چهل و چهار هزار تن و فروش را يك ميليون و پانصد و سه هزار تن اعلام كرد.

مديرعامل فولاد خوزستان ادامه داد: از همان ابتدايي كه آقاي ترامپ گزارش خود را در خروج از برجام اعلام كرد، در اينجا تيم ماهر و مستعد واحد فروش فولادخوزستان، اقدامات ويژه خود را براي مقابله با سياست‌هاي زورمدارانه و غيرانساني آنها در عرصه تقويت اقتصاد مقاومتي آغاز كرد.

محمد كشاني خطاب به كاركنان شركت نيز ادامه داد: اقدامات كارگروه مقابله با تحريم‌ها در شركت فولاد خوزستان به گونه‌اي است كه توانسته‌ايم به نسبت سال گذشته در همين مدت، نيمي از اهداف سال ۱۳۹۷ را در فروش داخل و صادرات به اجرا درآوريم. لذا تاكيد مي‌كنم كه هيچ گونه نگراني از بابت خروج امريكا براي عزيزان خط توليد نبايد ايجاد شود و تنها دغدغه كاركنان عزيز و تلاشگر شركت، بايد حفظ روند فزاينده توليد باشد.

كشاني تهيه گزارشات هفتگي و برنامه‌ريزي خريد اقلام استراتژيك را از اقدامات ستاد مقابله با تحريم‌ها در فولاد خوزستان بر شمرد و اظهار داشت: در زمينه خريد و تامين اقلام استراتژيك مورد نياز فولاد، از جمله الكترود و ديگر موارد، تدابير لازم ديده شده و تدارك آنها تا پايان سال ۱۳۹۸ نيز برنامه‌ريزي شده است.

البته در همين راستا، موضوع بومي سازي نيز سر لوحه كار ستاد ياد شده قرار دارد.

وي گفت: از پيمانكاران داخلي خواسته‌ايم، حداكثر تلاش خود را بكنند و حتي از بابت تامين مالي طرح‌هاي خوداتكايي برنامه‌ريزي‌هاي لازم صورت گرفته و نگراني از اين بابت وجود ندارد.

كشاني تاكيد كرد: به ياري خداوند متعال، بومي‌سازي فولاد را تا قطع وابستگي از واردات اقلام مورد نياز در اين بخش ادامه خواهيم داد.

مدير عامل شركت فولاد خوزستان در ادامه پيام خود با اشاره به شرايط ويژه مقابله با تحريم‌ها در كشور گفت: براي حمايت از صنايع پايين دستي نيز فولاد خوزستان برنامه‌هاي مفصلي در دستور كار خود دارد كه از جمله آنها، افزايش فروش داخل و اولويت تامين شمش نوردهاي داخلي است كه در دستور كار ستاد مربوطه است.

وي از فولاد اكسين، گروه نورد و كاويان به عنوان كارخانجات نوردي ياد كرد كه فولاد خوزستان به عنوان تامين كننده شمش، آنها را تحت حمايت دارد.

كشاني تصريح كرد: در ۴ ماه امسال فروش داخل فولاد خوزستان به دوبرابر نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش يافته كه بيانگر اراده اين شركت در حمايت از كارخانجات نورد داخلي است.

مديرعامل فولاد خوزستان همچنين اقدامات مالي در كاهش قيمت تمام شده شمش را در روند افزايش توليد شركت مورد تاكيد قرار داد.

محمد كشاني در بحث توسعه شركت و برنامه‌هاي آتي فولاد خوزستان در اين زمينه اظهار داشت: طرح افزايش ظرفيت زير سقفي از سه ميليون و هفتصد هزار تن كنوني به پنج ميليون و دويست هزار تن، با حداكثر تلاش در فولاد خوزستان دنبال مي‌شود.

وي همچنين ابراز اميدواري كرد كه در آتيه نزديك، مگا مدول احياي مستقيم يك ميليون و هشتصد هزار تني جديد اين شركت كه مناقصه آن در اهواز به تازگي برگزار شده، عمليات اجرايي خود را آغار كند.

مديرعامل شركت فولاد خوزستان در پايان پيام خود، خطاب به كاركنان شركت تصريح كرد: در شرايط كنوني، فولاد خوزستان امانتي در دست ماست كه بايد با تلاش و همدلي آن را به بهترين شكل حفظ كنيم و توسعه دهيم تا در آينده آن را به نسل‌هاي آتي تحويل دهيم كه در كنار اين صنعت، همچنان اشتغال مفيد و سازنده داشته و زندگي كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون