• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4178 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۱۷ شهريور

حسن روحاني در ديدار با اردو غان:

بايد براي مقابله با امريكا روابط اقتصادي خود را گسترش دهيم

حسن روحاني روز جمعه در ديدار «رجب طيب اردوغان» رييس‌جمهور تركيه با اشاره به روابط برادرانه و رو به گسترش تهران - آنكارا در زمينه‌هاي مختلف، بر ضرورت تلاش بيشتر مسوولان دو كشور در راستاي دستيابي به هدف مدنظر در رسيدن به روابطي راهبردي تاكيد كرد. رييس‌جمهور با بيان اينكه ايران و تركيه بايد براي مقابله با تحريم‌هاي امريكا روابط اقتصادي خود را بيش از پيش گسترش دهند، افزود: روابط بانكي و فعاليت‌هاي كارگزاري بانك‌هاي دو كشور بايد گسترش يافته و در راستاي حل مشكلات برنامه‌ريزي شود.

روحاني با اشاره به ضرورت انجام مبادلات تجاري ايران و تركيه با استفاده از پول‌هاي ملي و تجديد نظر در موافقتنامه تجارت ترجيحي گفت: جمهوري اسلامي ايران آماده توسعه بيشتر مبادلات در حوزه انرژي با تركيه است. رييس‌جمهور با بيان اينكه روابط چند‌جانبه ايران و تركيه با ديگر كشورهاي منطقه مانند روسيه، پاكستان و قطر مي‌تواند ضامن صلح، ثبات و امنيت منطقه باشد، خاطرنشان كرد: بايد تلاش ما براي مبارزه با تروريسم در منطقه به گونه‌اي باشد كه غيرنظاميان كمترين صدمه را ديده و جان مردم حفظ شود.

روحاني اظهار اميدواري كرد اجلاس سران ايران، تركيه و روسيه در تهران بتواند نگراني‌ها را برطرف كرده و گامي تازه در مسير مقابله با تروريسم در اين كشور، بازگشت آوارگان سوري به وطن خود و برقراري صلح و امنيت پايدار در سوريه باشد.

رجب طيب اردوغان، رييس‌جمهور تركيه نيز در اين ديدار با تقدير از استقبال و مهمان‌نوازي جمهوري اسلامي ايران در برگزاري اجلاس سه‌جانبه تهران، روابط تهران - آنكارا و ارتباط مسوولان دو كشور را مثبت ارزيابي كرد و افزود: بايد در راستاي توسعه، تقويت و تحكيم همه‌جانبه مناسبات في‌مابين تلاش كنيم.

رييس‌جمهور تركيه مواضع دولت امريكا در قبال ساير كشورها را غيرقابل قبول و بدون ثبات دانست و گفت: ايران و تركيه بايد در شرايط كنوني براي توسعه روابط تجاري و اقتصادي برنامه‌ريزي كنند و تجارت دو كشور هر‌چه بيشتر گسترش پيدا كند.

اردوغان همچنين بر توسعه روابط بانكي ايران و تركيه و استفاده از پول ملي در مبادلات تجاري تاكيد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون