• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4178 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۱۷ شهريور

نقاب‌ها را‌ برداريم

پانزدهم شهريور ماه، تالار شهنازِ خانه هنرمندان ايران، ميزبان عوامل جديدترين فيلم منيژه حكمت، «جاده قديم» بود. سه بخش اصلي اين مراسم شامل رونمايي از پوستر، تجليل از پرويز پور‌حسيني و در انتها پخش تيزر فيلم بود.

منيژه حكمت كارگردان جاده قديم در ابتداي اين مراسم با اشاره به زمان اكران فيلم كه 4 مهر سال جاري خواهد بود، گفت: اينجا قرار است نقاب‌ها را‌ برداريم؛ نقاب‌هايي كه روي صورت زنان و مرداني است كه از يك دوره تاريخي طولاني روي چهره‌هاي‌شان به جا مانده. ما براي حركت رو به جلو و از بين بردن تمام آسيب‌هايي كه طي اين دوران به ما و به‌خصوص زنان، تحميل شده چاره نداريم جز اينكه نقاب‌ها را ‌برداريم. وي با تاكيد بر اينكه وجود اين نقاب‌ها اجباري و تحمل خشونت در تمامي دوران‌هاي زندگي ما قدم‌به‌قدم همراه با ما جلو آمده و رشد كرده، بيان داشت: ما در اين دوران، انواع خشونت كلامي، خشونت در خانواده، مردسالاري و ... را تجربه كرده‌ايم اما امروز مي‌خواهيم تلاش كنيم تا نقابي را كه به نحوي در وجود تك‌تك ما نهادينه شده است، كنار بزنيم؛ نقاب‌هايي از جنس انكار، كتمان، تحمل انواع فشار‌هاي روحي و رواني و ... .

وي افزود: اين نقاب‌ها بيشترين ضربه را در طول زندگي به ما خواهد زد و ما ديگر نبايد تاريخ را اين‌گونه تكرار كنيم.

يك جايي قرار است همه با هم بگوييم نه! نه به خشونت. كارگردان فيلم زندان زنان اظهار داشت كه اميدوار است اين حركت نمادين، امروز به كمك حضور اهالي رسانه و پيشكسوتان، اشاعه پيدا كند و همه با هم براي ايستادن در مقابل خشونت، متحد شويم.در ادامه برنامه، كارگردان جاده قديم افزود: 5 زن ايستاده روي سن، در كنار پوستر بازيگران فيلم، به نمايندگي از تمامي قوميت‌ها و تمامي زنان ايراني به خشونت «نه» مي‌گويند و نقاب‌ها را برمي‌دارند.در ادامه اين برنامه، مراسم گراميداشت پرويز پورحسيني از بازيگران اين فيلم سينمايي با معرفي و صحبت‌هاي سعيد پورصميمي برگزار شد.پورصميمي با بيان اينكه از 60 سال گذشته در كنار پورحسيني به آموزش و فعاليت در تئاتر پرداخته است افزود، در سال‌هاي بي‌رونقي تئاتر و زماني كه امكانات در عرصه بازيگري و تئاتر بسيار كم بود، دركنار هم فعاليت هنري خود را آغاز كرديم و پورحسيني شاخصه‌هاي آموزشي را طي كرد و بعد از تحصيل در دانشگاه تهران پا به عرصه تئاتر بين‌الملل نهاد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون