• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4180 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۹ شهريور

تهمينه و راه‌هاي نرفته‌اش

چند روزي از افتتاح نمايشگاه نقاشي‌هاي تهمينه ميلاني با نام «فيلم‌هايي كه نساختم» در گالري ايوان نگذشته بود كه اين كارگردان به كپي‌كاري محرز در آثارش محكوم شد.

ميلاني در برپايي اين نمايشگاه با موانع و مخالفت‌هايي از سوي نقاشان و هنرمندان جدي رو‌به‌رو شد؛ اين افراد با راه انداختن هشتگ «گالري جاي شما نيست» در فضاي مجازي، معتقدند مشاهير فاقد صلاحيت و سواد لازم زماني كه به حوزه‌اي ورود مي‌كنند، اسم و رسم‌شان را به مثابه سواد در اين حوزه مي‌دانند و خود را در شكل و شمايل بزرگاني تصور مي‌كنند كه هنرمندان جوان‌تر اين عرصه بايد به آنها درس‌ پس بدهند. اين اعتراض‌ها به روز افتتاحيه و ورودي گالري ايوان هم كشيده شد. معترضان با نشان دادن آثاري مطرح از اساتيد هنر تجسمي سطح شناخت بازديدكنندگان را از آثار هنرمندان پيشروي ايراني ارزيابي و هنر حقيقي را به مردم عرضه ‌كردند. اما ماجرا سر دراز داشت و وقتي پاي كارشناسان هنري وسط آمد، آنها كيفيت نقاشي‌ها و قيمت تابلوها را به باد انتقاد گرفتند. ميلاني هنوز به اين اعتراض‌ها و انتقادها پاسخي نداده بود كه ناگهان كپي‌كاري‌هايش در فضاي رسانه‌اي جنجال بزرگ‌تري را به راه انداخت.

خانم كارگردان در عرصه هنرهاي تجسمي (تا بدين جاي كار) از دو هنرمند روسي و ايراني كپي‌برداري كرده است؛ جني ميلهيوف و سمانه عليجاني. او در صفحه اينستاگرامش به تاثيري كه نقاشان! ناخودآگاه از ديگران مي‌گيرند، اشاره كرده و برپايي نمايشگاه را تا اطلاع ثانوي لغو كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون