• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4241 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۶ آذر

مديرمسوول روزنامه شرق درباره انتخاب نماينده مديران مسوول:

همان كسي كه سوت مي‌زند شوت هم مي‌زند

به گزارش ايلنا، انتخابات نماينده مديران مسوول در هيات نظارت بر مطبوعات، يكشنبه هفته گذشته(۲۷ آبان) برگزار شد و در نهايت دو كانديدا كه بيشترين آرا را به خود اختصاص داده بودند به دور دوم رفتند. مهدي رحمانيان كه مديرمسوول روزنامه شرق است و حسين انتظامي كه قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي بوده و اين روزها به عنوان سرپرست سازمان سينمايي معرفي شده دو كانديدايي هستند كه قرار است در دور دوم انتخابات كه روز يكشنبه ۱۱ آذر برگزار مي‌شود با يكديگر رقابت كنند. اين در حالي است كه مهدي رحمانيان مدعي شده، رقيبش دسترسي به اطلاعاتي دارد كه مي‌تواند در نتيجه انتخابات اثري ملموس بگذارد. به گفته رحمانيان، حسين انتظامي كه سال‌ها به عنوان معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي فعاليت كرده به اسامي، شماره تماس(تلفن همراه) و پست الكترونيك مديران مسوول نشريات، پايگاه‌هاي خبري و خبرگزاري‌ها در سطح استاني و سراسري كه واجد شرايط شركت در انتخابات هستند، دسترسي كامل دارد. رحمانيان نامه‌اي خطاب به سيدعباس صالحي(وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي) نوشته كه در آن خواستار همين اطلاعات شده است چراكه معتقد است، حسين انتظامي از اين اطلاعات به صورت يك‌طرفه و گسترده در كمپين‌هاي تبليغاتي خود استفاده كرده است. با وجود تماس با حسين انتظامي موفق به گفت‌وگو با او نشديم اما مهدي رحمانيان درباره اين نامه و نتيجه‌اش به ايلنا توضيح داد.

مهدي رحمانيان درباره وضعيت اين نامه و پاسخ وزير به ايلنا گفت: چون آقاي وزير پاسخي به نامه ندادند، متعاقبا با ايشان تماس گرفتم و خواستار اين اطلاعات براي طرفين ذي‌نفع انتخابات شدم كه ايشان مخالفت كردند. گفتم به ‌هر حال آقاي انتظامي كه اين اطلاعات را دارد اما آقاي وزير اين موضوع را رد كردند، توضيح دادم كه اين بانك اطلاعاتي را خود ايشان درست كرده و الان هم عوامل ايشان بالاسر اين داده‌هاست. افرادي كه به اطلاعات دسترسي دارند و نگاه مي‌كنند چه كسي راي نداده با او تماس مي‌گيرند كه بيايد و راي بدهد. بنابراين خواهش مي‌كنم اطلاعات در اختيار من هم قرار بگيرد؛ چون بخشي از مديران مسوول اصلا در جريان برگزاري انتخابات نيستند و من هم تمايل دارم همچون آقاي انتظامي به اين افراد اطلاع بدهم و ديدگاه‌ها و برنامه‌هايم را ارايه كنم.

صاحب امتياز و مدير مسوول شرق ادامه داد: آقاي وزير در نهايت گفتند طبق آيين‌نامه گردش آزاد اطلاعات، ارايه شماره تلفن‌ها ممنوع است. من به ايشان دوباره توضيح دادم كه انتخابات به مرحله دوم كشيده و حالا يكي از كانديداها به اين اطلاعات دسترسي دارد و نفر ديگر نه و اين مثل بازي در زمين شيب‌دار مي‌ماند. يعني از امكانات دولت استفاده مي‌كنند براي كانديداي دولت تا كانديداي غيردولتي را شكست دهند.

رحمانيان يادآور شد: اما آقاي وزير باز قبول نكرد و من گفتم پس من اين موضوع را رسانه‌اي مي‌كنم كه ايشان گفت هر طور صلاح مي‌دانيد اما ما دوست نداريم خيلي جنجال ايجاد شود. حتي علاقه‌مند بودند در همان مرحله اول انتخابات تمام شود كه به اين داستان‌ها نكشد.

نامزد نمايندگي مديران مسوول در هيات نظارت خاطرنشان كرد: به قول يكي از دوستان در اين انتخابات همان كسي كه سوت مي‌زند، شوت هم مي‌زند. رقابت در اين انتخابات همچون بازي در زمين شيب‌داري است كه ما در پايين شيب هستيم و اگر توپ را قل بدهند، وارد دروازه‌مان مي‌شود. اما در عين ‌حال براي اينكه اين سنت مادام‌العمري را بشكنيم با مشورت دوستان‌مان به اين نتيجه رسيديم كه در اين انتخابات شركت كنيم. حالا هستم و تلاش مي‌كنيم تا اين طلسم 6 دوره‌اي را بشكنيم.


نامزد نمايندگي مديران مسوول در هيات نظارت گفت: در اين انتخابات همان كسي كه سوت مي‌زند، شوت هم مي‌زند. رقابت در اين انتخابات همچون بازي در زمين شيب‌داري است كه ما در پايين شيب هستيم و اگر توپ را قل بدهند، وارد دروازه‌مان مي‌شود. اما در عين‌ حال براي اينكه اين سنت مادام‌العمري را بشكنيم با مشورت دوستان به اين نتيجه رسيدم كه در اين انتخابات شركت كنم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون