• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4272 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۲ دي

واكنش رييسي به خبر انتصابش به عنوان رييس قوه قضاييه:

از همان‌ها كه مطرح كرده‌اند بپرسيد

«از همان‌هايي كه اين خبر را منتشر كرده‌اند، بپرسيد. در حال حاضر مشغول خدمت‌رساني در آستان قدس رضوي هستم و هيچ حسي جز خدمت در اين بارگاه مقدس ندارم.» اين جمله پاسخ ابراهيم رييسي توليت آستان قدس رضوي به سوال ايسنا پيرامون گمانه‌زني‌ها درباره انتخاب او به عنوان رييس جديد قوه قضاييه بود. پاسخي كه شنيده‌هاي انتصاب رييسي براي قوه قضاييه را نه رد مي‌كند و نه تاييد. اين نخستين‌بار نيست كه رييسي علاقه خود براي خدمت در بارگاه ملكوتي حضرت امام رضا (ع) را مطرح مي‌كند. توليت آستان قدس رضوي پيش از ثبت‌نام در دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري نيز اعلام كرده بود كه هيچ سعادتي بالاتر از خدمت به زائرين و حرم مطهر امام رضا (ع) نيست اما با وجود اين در انتخابات شركت و در نهايت نتيجه را به حسن روحاني واگذار كرد.

خبر انتصاب رييسي بر قوه قضاييه، نخستين‌بار توسط يك فعال رسانه‌اي در توييتر منتشر شد. اين فعال رسانه‌اي نوشت: «حضور ابراهيم رييسي در قوه قضاييه قطعي شده و حتي در اين باره با آيت‌الله آملي لاريجاني نيز صحبت‌هايي شده است.» همين توييت كافي بود تا گمانه‌زني‌ها براي رياست رييسي بر قوه قضاييه آغاز شود. خبرنگاران براي يافتن صحت و سقم اين خبر سراغ چهره‌هاي مختلف رفته و سوالات خود را مطرح كردند اما پاسخ‌‌ها از سوي افراد مختلف به ويژه افراد مسوول ابعاد جديدي به اين خبر مي‌داد و شبهه را بيشتر مي‌كرد. حجت‌الاسلام جعفر منتظري دادستان كل كشور در پاسخ به سوالي درباره احتمال انتصاب ابراهيم رييسي به عنوان رييس قوه قضاييه گفت: «فعلا در فضاي مجازي است و تا به فضاي حقيقي تبديل شود طول مي‌كشد.» پاسخ‌هايي از اين دست و همچنين عدم تكذيب اين موضوع توسط توليت آستان قدس رضوي در مصاحبه روز گذشته سبب شده است تا شائبه‌ها تقويت شود.

پيش از مصاحبه روز گذشته از گوشه و كنار شنيده‌ مي‌شد كه رييسي در جمع‌هاي خصوصي از اين پيشنهاد بي‌خبر بوده و صحبتي با او در اين باره انجام نشده است اما اكنون شرايط متفاوت است. هر چند رييسي خبر قطعي شدن انتصابش بر قوه قضاييه را تاييد نكرده اما واقعيت آن است كه تكذيبي هم صورت نگرفته بنابراين به نظر مي‌رسد در روزهاي اخير صحبتي با او در اين زمينه انجام شده است.

مرداد ماه سال آتي حكم ماموريت آيت‌الله آملي لاريجاني در قوه قضاييه پس از 10 سال به پايان مي‌رسد و از آنجا كه سابقه نداشته رهبر معظم انقلاب بيش از دو دوره حكم ماموريت مسوولي را تمديد كند و از سويي آيت‌الله آملي لاريجاني اخيرا به عنوان رييس جديد مجمع تشخيص مصلحت نظام انتخاب شده است، بنابراين بايد منتظر حضور يك چهره جديد در راس قوه قضاييه باقي ماند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون