• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4272 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۲ دي

اسحاق جهانگيري:

وظيفه اصلي مسوولان در نظام اسلامي رفع محروميت از مناطق محروم است

اسحاق جهانگيري روز سه‌شنبه در مراسم بهره‌برداري از 800 واحد مسكن روستايي مددجويي در استان سيستان و بلوچستان و شهرستان قصر قند با تقدير از همه تلاشگران در راستاي خدمت‌رساني به مردم در مناطق محروم اظهار اميدواري كرد كه مسوولان بتوانند در زمينه تلاش براي رفع محروميت از مناطق محروم موفق بوده و گام‌هاي اساسي بردارند. معاون اول رييس‌جمهور با اشاره به اينكه در آستانه چهلمين سال پيروزي انقلاب اسلامي قرار داريم، اظهار داشت: مطمئنا يكي از مهم‌ترين آرمان‌هاي انقلاب اسلامي كه امام راحل براي اين انقلاب ترسيم كرد و بر آن اصرار و تاكيد داشت و هدف مهم انقلابيون بوده اين است كه اين انقلاب، انقلاب مستضعفان و پا برهنگان و كساني است كه رنج و مشقت بسيار ديده و دچار كمبود هستند.

وي افزود: مهم‌ترين هدف و رسالت انقلاب و مسوولان تلاش براي رفع محروميت از مناطق محروم و حل مشكلات طبقات ضعيف را در سرلوحه كارهاي خود قرار دهند.

جهانگيري با بيان اينكه در بررسي عملكرد چهل ساله انقلاب اسلامي حتما نقاط مثبت و ضعفي داشته‌ايم، اظهار داشت: در بسياري از امور مي‌توانستيم بهتر اقدام و برنامه‌ريزي كنيم و در بعضي از امور هم تلاش خوبي داشته‌ايم و اقدام موثري در حوزه‌هاي مختلف انجام شده است. معاون اول رييس‌جمهور با بيان اينكه يكي از اقدامات مهمي كه در چهل سال پس از انقلاب انجام شد، رسيدگي به دور افتاده‌ترين نقاط كشور بوده كه با تشكيل جهاد سازندگي و ساير نهادهاي انقلابي يكي پس از ديگري سعي شد تا چهره خشن محروميت از مناطق مختلف كشور برطرف شود، خاطرنشان كرد: با وجود اينكه اقدامات موثر و مثبت فراواني انجام شده اما هنوز محروميت‌هاي زيادي وجود دارد و مناطقي مانند قصرقند هستند كه بايد با يك همت و تلاش جانانه اين مناطق را به آباداني برسانيم.

وي تاكيد كرد: حق ملت ايران و مردمي كه در مناطق محروم زندگي مي‌كنند، اين است كه خواسته‌هاي خود را از مسوولان مطالبه كنند و وظيفه ما نيز اين است كه تلاش بيشتري داشته باشيم تا محروميت و مشكلات مردم برطرف شود. جهانگيري با بيان اينكه در جريان اين سفر مسائل و مشكلات استان بررسي خواهد شد و راهكارهاي مناسب براي حل اين مشكلات انديشيده مي‌شود، گفت: صنايع‌دستي و محصولاتي كه در مناطق محروم توليد مي‌شود و بخشي از آن امروز در نمايشگاه شهرستان قصرقند وجود داشت، نشان مي‌دهد كه در هر گوشه‌اي از اين كشور و دور‌ترين نقاط از پايتخت بهترين استعدادها و توانمندي‌ها و امكانات وجود دارد. معاون اول رييس‌جمهور با بيان اينكه يكي از زمينه‌هاي اقتصاد مقاومتي اين بوده كه مناطق مختلف كشور بر اساس استعداد‌هايي كه وجود دارد با اولويت‌بندي از مناطق محروم مورد رسيدگي قرار بگيرند، اظهار داشت: نتيجه آن اين بود كه امروز مي‌بينيم كه با توسعه استعدادهاي هر منطقه بدون آنكه بخواهيم كارخانه‌هاي بزرگ به مناطق مختلف منتقل كنيم، مي‌توان در راستاي پيشرفت مناطق مختلف اقدام كرد. وي اظهار داشت: بنياد مستضعفان به عنوان نهادي كه تحت امر رهبر معظم انقلاب فعاليت مي‌كند با اقدامات مثبت در مناطق محروم اين پيام مهم را منعكس مي‌كند كه اراده كرده تا در راستاي توسعه مناطق مختلف كشور و رفع كمبودها كمك حال دولت باشد و اميدواريم اين اقدام منشا يك تحول جدي باشد.

جهانگيري با تقدير از تلاش‌هاي كميته امداد امام خميني (ره) و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي براي ساخت مسكن مددجويان اظهار داشت: بايد مسكن حمايتي براي مددجويان كميته امداد و بهزيستي در دستور كار باشد تا همه مردم در مناطق دور افتاده و محروم صاحب خانه‌هاي ايمن باشند. معاون اول رييس‌جمهور همچنين از تلاش‌ها و خدمات خانم ريگي فرماندار قصرقند در جهت رسيدگي به مسائل و مشكلات مردم اين منطقه گفت: با تصميم دولت خانم ريگي به عنوان دومين سفير زن جمهوري اسلامي ايران منصوب خواهند شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون