• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4272 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۲ دي

هيوستون با پيروزي مقابل ممفيس در رده پنج قرار گرفت

درخشش چهارباره جيمز هاردن

سامان سعادت

پيروزي تيم هيوستون راكتس مقابل ممفيس در سي‌و‌ششمين بازي راكتس در فصل جاري، در حالي رقم خورد كه اين تيم موفق شد به پنجمين پيروزي پياپي خود در رقابت‌هاي كنفرانس غرب NBA دست پيدا كند. هيوستون با پيروزي مقابل رقيب خودش با نتيجه 113 بر 101 در رقابت‌هاي بامداد سه‌شنبه، بيست و يكمين پيروزي فصلش را در سي و شش مسابقه‌اي كه به ميدان رفته بود جشن گرفت؛ بردي كه مثل اكثر ديدارهاي قبلي اين تيم با درخشش جيمز هاردن به دست آمد. جيمز هاردن در تويوتا آره‌نا با درخشش فوق‌العاده توانست بيش از 40 امتياز براي تيمش كسب كند. به‌طور دقيق‌تر هاردن 43 امتياز به دست آورد، 10 پاس منجر به گل داد و 10 ريباند به نام خودش ثبت كرد تا به اصطلاح تريپل دبل كند. تريپل دبل يعني بازيكني بتواند در يك ديدار در سه آيتم امتياز، پاس منجر به امتياز و ريباند عملكرد بيش از 10 را به ثبت برساند.

هاردن با گرد و خاكي كه در ورزشگاه خانگي هيوستون مقابل ممفيس به راه انداخت، چند ركورد شخصي خودش را نيز ارتقا داد. هاردن كه مربي‌اش بعد از بازي درباره‌اش گفت: «من نمي‌دانم چگونه مي‌توان بهتر از جيمز هاردن بازي كرد؟!» با 43 امتيازي كه به دست آورد، موفق شد براي چهارمين بار پياپي بيشتر از 40 امتياز در يك ديدار كسب كند. گارد راس تواناي قرمزهاي ايالت تگزاس، همچنين براي هشتمين بار پياپي امتياز بيشتر از 35 و تعداد 5 ريباند را به ثبت رساند و از اين حيث، از ركورد اسكار رابرتسون گذشت. رابرتسون يكي از بزرگ‌ترين بازيكنان تاريخ NBA به حساب مي‌آيد كه توانسته بود در 1964 عنوان با ارزش‌ترين بازيكن NBA را به دست آورد و 12 بار نيز بين سال‌هاي 1961 تا 1972 در NBA All-Star قرار بگيرد. تريپل دبل هاردن نيز براي سي و نهمين بار رخ داد.

تيم هيوستون در جدول كنفرانس غرب NBA در رده پنجم قرار دارد؛ بعد از تيم‌هاي دنور، گلدن‌استيت، اوكلاهاما و لس‌‌آنجلس كليپرز و بالاتر از تيم‌هاي لس‌آنجلس كليپرز و پورتلند بليزرز و سن‌آنتونيو اسپرز. هيوستون در سي و هفتمين ديدارش در فصل جاري از گلدن‌استيت، تيم دوم جدول در تويوتا آره‌نا پذيرايي خواهد كرد. اين بازي از اهميت بسيار زيادي براي دو تيم برخوردار است و مي‌تواند به صحنه دوئل وحشتناك و تماشايي دو نفر از بهترين‌هاي حال حاضر بسكتبال دنيا تبديل شود؛ جيمز هاردن و استفن كري، گارد راس تيم گلدن‌استيت. استفن كري نيز شبيه به جيمز هاردن روزهاي بسيار خوبي را در تيمش سپري مي‌كند و همين چند وقت پيش موفق شده بود با رساندن درصد موفقيت پرتاب‌هاي آزادش به 90.44درصداز استيو نش، اسطوره فينيكس‌سانز پيشي بگيرد.

مقايسه اجمالي بين هاردن و كري در رقابت‌هاي اين فصل نشان از برتري هاردن دارد. هاردن معدل امتيازگيري 33 را به ثبت رسانده و اين عدد براي كري 28.7 است. معدل ريباندها براي هاردن 5.7 و براي كري 5.2 است. تعداد پاس‌هاي منجر به امتياز نيز 8.2 در برابر 5.3 به نفع هاردن است. با اين حال بايد منتظر ماند و ديد در روز جمعه، كدام ستاره غول‌پيكر مي‌تواند شرايط بهتري براي تيمش فراهم كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون