• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4285 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۷ دي

صداي مخالف

«وطن‌امروز» كانديداي 1400 انقلابي را به چالش كشيد

اميد‌ رامز در سرمقاله روزنامه وطن‌امروز اصولگرايان مدعي رقابت براي كسب قدرت براي رياست‌جمهوري در سال‌هاي آتي را خطاب قرار داده و و از آنها مي‌پرسد چه برنامه‌اي براي آينده و اداره كشور دارند: «انتظار از جريان اصيل انقلاب به عنوان اصلي‌ترين منتقد‌ وضع موجود‌ وجود‌ د‌ارد‌؛ ممكن است با شكست سياست‌هاي د‌ولت مستقر مجد‌د‌ا زمينه «كسب قد‌رت» د‌ر مقام رياست‌جمهوري نصيب جريان انقلابي شود‌. با اين پيش‌فرض بايد‌ پرسيد‌ آيا اين جريان آماد‌گي «هد‌ايت قد‌رت» به ويژه د‌ر حوزه اقتصاد‌ي را د‌اراست يا با وجود‌ تفكرات منتقد‌انه سياسي و حكمراني نسبت به غرب، ناچار خواهد‌ شد‌ براي بهبود‌ اقتصاد‌ و معيشت مرد‌م به د‌امان مدل‌هاي اقتصاد‌ي غربي پناه ببرد‌؟» او همچنين توصيه مي‌كند تا جريان انقلابي براي اداره امور در آينده برنامه‌ريزي كند. با همين رويكرد مي‌پرسد: «آيا زمان آن نرسيد‌ه كه مد‌عيان كسب قد‌رت د‌ر سال‌هاي ۱۴۰۰ و ۱۴۰۴ و... از حالا به فكر برنامه‌ريزي و مد‌ل‌سازي اقتصاد‌ي باشند‌؟» اين اظهارات در حالي مطرح مي‌شود كه اصولگرايان در حال حاضر علاوه بر انديشكده‌هاي وابسته به نهادهاي خاص، مركز بررسي‌هاي مجمع تشخيص و دانشگاه آزاد را در اختيار دارند. همچنين بايد پرسيد: «پس تكليف دولت در سايه كه سعيد جليلي آن را تشكيل داده بود چه مي‌شود آيا آنها هم هيچ برنامه‌‌اي ندارند؟»

 

اعتراضات دي ماه 96 كار اصلاح‌طلبان بود !؟

وبلاگ مشرق طي سياست‌گذاري هميشگي خود كه تلاش مي‌كند مانع از هر گونه مرز‌بندي ميان اصلاح‌طلبان و براندازها شود، به اظهارات بهزاد نبوي پرداخته است. بخشي از اظهارات نبوي كه گفته بود: «وقايع دي ماه 96 را براي اين به راه انداختند كه خاتمي تكرار نكند» بازتاب گسترده‌اي داشت از همين رو مشرق تلاش مي‌كند تا مانع از آن شود كه اين تحليل‌ها در سطح جامعه جا بيفتد. آنها كه روزگاري خود هر روز مدعي بودند چرا اصلاح‌طلبان و براندازان مرز‌بندي ندارند مي‌نويسند: آنها قصد دارند با نشستن بر موج اعتراضات و خياباني كردن اين رخداد، انگشت اشاره را به سمت اصل نظام دراز كرده و به مردم القا كنند كه مسبب وضع موجود نه خاتمي و مديريت ناكارآمد اصلاح‌طلبان كه نظام اسلامي است. (كما اينكه در اغتشاشات دي‌ماه ۹۶ نيز همين كار را كردند و صداي نارواي شعار عليه اصل نظام از قاطبه متجمعين دي‌ماه ۹۶ شنيده شد) چپ‌هاي ستادي، در اين زمينه وعده اغتشاش مردم، پيش‌لرزه بودن اغتشاشات دي‌ماه ۹۶ و رويارويي مردم و نيروهاي امنيتي در انتخابات‌هاي آينده را نيز داده‌اند. اين سايت در مورد مصاحبه بهزاد نبوي معتقد است كه «متاسفانه بايد بگوييم منظور بهزاد نبوي از عبارت «چه ميزان از گراني‌ها به عملكرد دولت مربوط است» القاي اين معني است كه رهبري و نهادهاي ديگر نظام مسبب‌الاسباب وضع موجود كشور است!» اين سايت وابسته به سپاه در حالي وقايع دي ماه 96 را به اصلاح‌طلبان متصل مي‌كند كه سرشاخه‌هاي روشن آن از ميان نيروهاي اصولگرا و از مشهد با طراحي و سازماندهي مشخص روشن شده است.

بازي تازه اصلاح‌طلبان براي فرار از بن‌بست!؟

روزنامه كيهان به همراه ساير رسانه‌هاي اصولگرا در اقدامي عجيب هيچ‌كدام دادگاه مهم وزير دولت احمدي‌نژاد و مديرعامل بانك سرمايه را پوشش خبري ندادند. اين در حالي بود كه شايد براي اولين‌بار بود كه دادگاه يك وزير سابق با اتهام فسادي بسيار بزرگ برگزار مي‌شد. كيهان درحالي از اين سوژه مهم فساد عبور مي‌كند كه نسبت به انتقاداتش به كامپيوتر روي ميز مديرمسوول خود حساس است و صدها كلمه در مورد آن پاسخگويي مي‌كند. كيهان منتقدان كامپيوتر IMAc گرانقيمت روي ميز مديرمسوول كيهان كه از محصولات امريكايي است را «زرنگ‌بازي» آنها مي‌داند كه به دنبال حاشيه‌سازي بودند. همچنين با پيوند زدن منتقدان داخلي به آنها بنويسد: «مباهته واقعي همين است كه بي‌بي‌سي انگليس و نوچه‌هايش از پاسخ مستند و مستدل دردشان بيايد!»

اين روزنامه با طرح اين ادعا كه «كيهان برجك بي‌بي‌سي را زده» مي‌نويسد: «اكنون اين سوال از زنجيره‌اي‌ها در ميان است كه اگر پادوي انگليس نيستند چرا جرأت نمي‌كنند پاسخ مستند كيهان به شبكه دولتي انگليس را منتشر كنند؟!»

به علاوه در كنار اين موضوع اكثر رسانه‌هاي اصولگرا به بررسي و تحليل مصاحبه اخير موسوي‌خوئيني‌ها و پس‌لرزه‌هاي آن از سوي جريان نزديك به هاشمي‌رفسنجاني پرداخته بودند.

اعتقاد كيهان به اين است كه دولت و اصلاحات با طرح اين مباحث به دنبال خروج از بن‌بست هستند از همين رو مي‌نويسد: «مدعيان اصلاحات در طول بيش از دو دهه گذشته سياست‌هاي گوناگوني را نسبت به مرحوم هاشمي‌رفسنجاني در پيش گرفته‌اند، روزگاري او را عاليجناب سرخ پوش و ناكام انتخابات مجلس ششم مي‌خواندند، در دوره ديگر هاشمي پدر معنوي اصلاح‌طلبان شد و امروز در حالي كه روحاني آن مرحوم را در يك سخنراني به عرش رساند خبرگزاري دولتي در مصاحبه‌اي با موسوي خوئيني‌ها اتهامات فراوان ولي تكراري را به وي منتسب مي‌سازد تا مشخص شود مثلث اعتدال، كارگزاران و اصلاحات امروز به بن‌بست رسيده و تكليف خود را با آنچه به بار آورده نمي‌داند!»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون