• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4287 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۳۰ دي

صداي مخالف

تغيير موضع عليه رحيم‌پور ‌ازغدي

كانال خبري عماريون كه خود را آتش ‌به اختيار در مباحث فرهنگي مي‌داند در پستي از نامه برخي از اعضاي جامعه مدرسين به مقام معظم رهبري و سپس پاسخ ايشان به اين نامه خبر داد. اين كانال در اين باره مي‌نويسد: «اين روزها جامعه مدرسين حوزه دست به قلم شده‌اند و طي نامه‌هاي جداگانه‌اي به سران سه قوه خواستار حل مشكلات اقتصادي كشور و مشخص نمودن آينده برجام و تكليف مردم شده‌اند. اما در اين ميان نيز طي نامه‌اي به رهبر معظم انقلاب نوشته‌اند كه حاوي گلايه‌هايي از رحيم‌پور ‌ازغدي، عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي بوده است! كه چرا وي در نماز جمعه و در قم، حوزه‌هاي علميه را مورد شماتت قرار داده و آنها را سكولار ناميده است!! اما جوابيه حضرت آقا قابل تامل است كه فرموده‌اند: نمي‌شود جلوي دهان افراد را گرفت!! تريبون آزاد است.»

نكته جالب اينجاست كه پيش‌تر فعالان مجازي اصولگرا در فضاي مجازي كمپين حمايت از رحيم‌پور ازغدي به راه انداخته بودند اما حالا با لحني ديگر مي‌نويسند: «نقد به تفسير است؛ البته كار جناب ازغدي جداي از آنكه درست بوده يا نادرست، جواب معظم‌له نه در رد سخنان ايشان بوده و نه در تاييد؛ شايد بهتر بود اگر نقدي بر حوزه‌هاي علميه داريم آن را به گونه‌اي ديگر عنوان كنيم تا جامعه دچار وهن نشود.‌»

 

همسر شهيد، اسير شهيد نيست!

اين روزها ماجراي انتشار خبر ازدواج همسر شهيد حججي حواشي زيادي را خصوصا در فضاي مجازي و غيررسمي ايجاد كرده است. حسين قدياني از سرمقاله‌نويسان روزنامه وطن‌امروز درباره حواشي ازدواج همسر شهيد حججي متن قابل تاملي نوشته و آن را منتشر كرده است.

او كه خود فرزند شهيد است، معتقد است كه بيش از همه اين همسران شهيد هستند كه بار امانت آن شهيد را بر دوش مي‌كشند.

قدياني با تشريح وضعيت همسران شهيد در جامعه به نقد آن پرداخت و معتقد است كه همسران شهدا اسير آنها نيستند: «بگذار رك بگويم؛ اصلا خوب تا نكرده‌ايم با همسران شهدا! عمدتا در قبال شهدا، سخن از مادر و پدر شهيد يا دختر و پسر شهيد مي‌گوييم و غفلت مي‌كنيم از همسران شهدا! سهمي هم اگر مختص‌شان كنيم، غالبا‌ زخم‌زبان است و طعنه و كنايه! از چرت‌ترين پرسش‌ها تا پرت‌ترين فضولي‌ها! كه چرا اين را پوشيدي و آن را نه! كه چرا اينجا رفتي و آنجا نه! و از همه بدتر، اين سئوالات واقعا روي اعصاب؛ «چرا ازدواج مجدد نمي‌كني؟!» يا «چرا ازدواج مجدد كرده‌اي؟!» به نام خدا! به تو چه! به من چه! به شما چه! والله همسر شهيد شدن، گناه نيست كه عالم و آدم، وكيل‌وصي اين بانوان محترمه شده‌اند! بي‌تعارف بنويسم؛ خدا قبل از آنكه گريبان ما را ناظر بر خون شهدا بگيرد، معطوف بر همسران شهدا خواهد گرفت كه خواسته يا ناخواسته، حق زندگي را سلب كرده‌ايم از اين شيرزنان! اولا همسر شهيد فقط «همسر شهيد» نيست! او نيز مثل هر زن ديگري، حق بهره‌برداري از زندگي شخصي خود را دارد! كه كوه برود! كه سينما برود! كه مسافرت برود! كه وقت بگذارد براي خودش! جوري جامعه در تقابل با اين زنان مظلومه گارد گرفته‌اند كأنه همسر شهيد، اسير شهيد است! نخير!»

او كه مشخص است در حال پاسخگويي به منتقدان اصولگراست مي‌نويسد: «پدر من وقتي زنده بود، مادرم را به اسيري نياورده بود و بعد از شهادتش نيز! و اين مهم درباره همه شهدا و همه همسران شهدا صادق است! ثانيا كساني كه همسران شهدا را شماتت مي‌كنند كه «چرا ازدواج نمي‌كني؟!» يا «چرا ازدواج كرده‌اي؟!» يا «چرا زود ازدواج كرده‌اي؟!» بي‌بهره‌ترين افراد از راه و رسم شهادتند! اينكه پدر و مادر حججي- شهيدي كه چهره است!- ازدواج مجدد عروس‌شان را تبريك گفتند و بي‌هيچ هراسي از لومه لوامين، آن را رسانه‌اي هم كردند، استعاره از اوج شناخت و نهايت معرفت والدين شهدا دارد به فلسفه #اسلام و فرامين تمدن‌سازش! اين وسط، جز «تبريك» تكليف ديگري روي دوش ما نيست.»

 

كيهان: معجزه دروغ نيست

محمد صرفي، دبير سياسي روزنامه كيهان در سرمقاله اين روزنامه در روز شنبه به بررسي شرايط ايران در آستانه 40 سالگي انقلاب پرداخته و معتقد است كه «معجزه» دروغ نيست و منحصر به زماني خاص و دوران دور گذشته هم نيست. معجزه مي‌تواند هر روز و هر جايي رخ بدهد. اصلا همين جمهوري اسلامي خودمان، به معجزه ديدن عادت دارد.

او از مخاطبان مي‌خواهد: «يك كشور، فقط يك كشور را نام ببريد كه اين‌گونه ناجوانمردانه و ظالمانه تحت فشار سياسي، اقتصادي، اطلاعاتي و رسانه‌اي قرار گرفته باشد اما به قول رسانه‌ها و انديشكده‌هاي ريز و درشت غربي، اين‌طور قدرتمند شده و در منطقه نفوذ و محبوبيت بي‌سابقه‌اي داشته باشد. مگر حريفِ داعش شدن، كم چيزي است؟!»

از نگاه نويسنده كيهان وقايعي مانند جليقه‌زردها در فرانسه و تعطيلي دولت امريكا و همچنين قتل خاشقجي فقط بن‌سلمان كه طرح‌هاي نمايشي اصلاحاتش را «رسوا» كرد معجزاتي است كه براي انقلاب اسلامي در آستانه 40 سالگي به وقوع پيوسته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون