• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4287 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۳۰ دي

از انتشار يك مجموعه نقاشي خصوصي تا داستان‌هاي آپارتماني

تلاش صدا و سيما و نابودي موسيقي

گروه فرهنگ و هنر

در خبرهاي امروز از ليلي گلستان مي‌گوييم و كتاب ‌تازه‌اش و بعد از آن سراغ خانم شاعر مي‌رويم كه از آكادمي نوبل اخراج شده. خبر بعدي مربوط است به جواد مجابي.

ليلي گلستان و انتشار مجموعه خصوصي‌اش

ليلي گلستان، مترجمي زبردست و گالري‌داري قديمي‌ است. يكي از كارهايي كه گلستان به‌تازگي انجام ‌داده، انتشار مجموعه‌اي خصوصي از آثار بزرگاني چون سهراب ‌سپهري، زنده‌رودي و... در يك كتاب است. گلستان گفته اين كارها تاكنون در جايي نمايش ‌داده نشده‌اند و او علاقه‌مند است كه ديگران هم با وجهي ديگر از هنر بزرگان نقاشي ايران آشنا شوند. علاقه‌مندان به اين كتاب مي‌توانند روز پنجشنبه از ساعت 16 تا 20 به مجتمع سام‌سنتر واقع در الهيه، خيابان فرشته، طبقه اول مراجعه كنند.

انتشار اسرار محرمانه و اخراج شاعر

بعضي‌ها مي‌گويند كه خانم «ماترين ‌فروستنسون» در كشورش يعني سوئد، شاعر سرشناسي ‌است. در خبرها آمده بود كه اين خانم شاعر به دليل افشاي نام برندگان پيش از برگزاري مراسم اهداي جوايز نوبل، مجبور به ترك اين آكادمي شده است. گفتني است كه فروستنسون همسر «ژان‌كلودآرنو»ست. يعني همان آدمي كه به جرم سوءاستفاده جنسي از چند زن هم‌اكنون در زندان‌ است.

انتقاد مجابي از صدا و سيما

جواد مجابي، نويسنده و نقاش است و دستي هم در عالم موسيقي دارد. مجابي به تازگي از خجالت صدا و سيما درآمده و با صداي بلند اعلام‌ كرده است كه اين سازمان عريض و طويل به تنهايي براي نابودي موسيقي يك كشور كافي‌است! مجابي گفته در رشته موسيقي صدها چهره جوان مستعد داريم كه هر ساله با شور و شوق از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصيل مي‌شوند اما به دام بيكاري و نااميدي مي‌افتند. مجابي به دست‌اندركاران فرهنگي كشور توصيه كرده موسيقي را به حال خودش بگذارند تا بتواند راهش را پيدا كند.

اصغري و داستان‌هاي آپارتماني

يكي از رويكردهاي تازه نويسندگان در حوزه داستان‌نويسي ‌مدرن، نوشتن داستان‌هاي معروف ‌به «آپارتماني‌» است. اين داستان‌ها همان‌طور كه نام‌شان پيداست، برخاسته ‌از شكلي نو در شهرنشيني‌ هستند. داستان‌هاي آپارتماني داستان‌هايي هستند كه موضوعات‌شان اغلب در محيط يك ‌آپارتمان رخ مي‌دهد.

حسن اصغري، نويسنده و منتقد اما ظاهرا دل‌خوشي از داستان‌هاي آپارتماني ندارد. او گفته اين دسته از داستان‌ها هيچ‌گونه باري ندارند و چيزي به خواننده نمي‌دهند. اصغري گفته كه داستان‌نويس بايد خواننده را با جهاني ديگر از جنس هياهوهاي واقعي زندگي آشنا كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون